Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Eksperci: Raport na temat kasz nie wpłynie na decyzje zakupowe konsumentów

- Raport Fundacji Konsumentów nie zaszkodzi producentom kasz w dłuższej perspektywie. A już na pewno nie wpłynie on na decyzje zakupowe przeciętnego Kowalskiego i jego kulinarne przyzwyczajenia. (...) Przeciętny Kowalski jest przyzwyczajony do wszechobecnej chemii, ze wszystkich stron słyszy, że wszystko jest rakotwórcze. Informacja o glifosacie, nawet jeśli do niego dotrze, nie zostanie z nim na dłużej - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations i Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

Eksperci: Raport na temat kasz nie wpłynie na decyzje zakupowe konsumentów
Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations i Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 27-11-2019, 13:04

20 listopada FoodRentgen i Fundacja Konsumentów opublikowały raport z wynikami badań kasz gryczanych z polskich sklepów na obecność glifosatu - kontrowersyjnego herbicydu, który może być używany do suszenia zbóż. 

Sześć z dziesięciu kasz gryczanych znanych marek dostępnych w dużych sieciach handlowych w całej Polsce przeszło pozytywnie badanie laboratoryjne na obecność pozostałości glifosatu. (czytaj więcej)

Wyniki raportu skłoniły sieć Lidl do wycofania partii zakwestionowanej kaszy. (czytaj więcej) Spośród czterech firm, których produkty wypadły najgorzej w badaniu, jedynie Sonko publicznie odniosło się do sprawy. (czytaj więcej)

O komentarz do wizerunkowego aspektu całej sprawy poprosiliśmy ekspertów z branży PR.

Jak mówi Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries, oczywistym jest, że produkty, w których wykryto tę szkodliwą substancję, powinny zostać wycofane ze sprzedaży, a osoby odpowiedzialne za to powinny ponieść konsekwencje. 

- Lidl pokazał jak to się robi. Zareagował szybko i sprawnie. A teraz odpowiem na to pytanie z punktu widzenia marketingu. Czy strategia milcząca jest dobra? Tutaj wszystko zależy od tego czy temat jest na tyle duży i nośny, aby realnie zaszkodzić danej marce. Jeśli informacja nie spotkała się z zainteresowaniem największych mediów, a na profilach społecznościowych sprawę poruszyło tylko kilku konsumentów, to moim zdaniem marka sama z siebie nie powinna poruszać w mediach tego tematu. Może w ten sposób tylko sobie zaszkodzić - ocenia.

Radowicz wskazuje, że z punktu widzenia komunikacji marketingowej w tego rodzaju sytuacjach nie należy wychodzić przed szereg i akcentować niewygodnych dla firmy faktów.

- Oczywiście, należy tym kilku konsumentom odpowiedzieć, ale najlepiej w komentarzu lub w prywatnych wiadomościach. Nie rekomenduję publikacji oficjalnego oświadczenia np. na facebookowej tablicy. Doradzam trzymanie ręki na pulsie i stały monitoring antykryzysowy. Jeśli temat nabierze rozgłosu, wtedy działamy - dodaje.

więcej informacji:

Pitted Cherries RSS ALERT    /    Ewelina Radowicz RSS ALERT    /    Paweł Jaroszyński RSS ALERT    /    kasze RSS ALERT    /    glifosat RSS ALERT    /    kasze raport RSS ALERT    /    kasza RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Konsumentka 2019-11-28 09:33:52
    Na moje decyzje zakupowe wpłynął :-P
  • Krzyś, tof 2019-11-28 12:26:00
    Wszystko opiera się na szacunkach...... "ekspertów" czy przemilczec czy nie. System jest chory bo zwykły zrzeracz nic nie może. Oby dzieci tych pseudo doradców nażarły się tej zdrowej kaszy
  • Janka 2019-11-28 23:03:15
    Mam wszystkie paragony od początku roku i ilość kupionej kaszy w Lidlu. Zastanawiam się nad pozwem sądowym w związku z moja chorobą.
    • riekisz 2019-11-29 10:56:45
      Chorobą umysłową? Może być ciężko, ale powodzenia.
  • Joanna 2019-11-29 10:21:31
    Tak nieodpowiedzialnych "ekspertów" w życiu nie spotkałam!!! Oceniają, że konsumentom jest obojętne czy jedzą chemię, stracą zdrowie, czy nie. Za wprowadzanie w błąd konsumentów poprzez brak oznaczenia o szkodliwości produku grozi odpowiedzialność finansową i karna!!! Takie sprawy powinny się kończyć kara, a nie zamiataniem pod dywan.
    • riekisz 2019-11-29 10:52:24
      Boli Cię, że taka jest prawda? Spora część tych "oburzonych" glifosatem wypala ze dwie paczki fajek dziennie, a potem jak dostaną raka to oczywiście winna będzie kasza .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.