Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Ekspert: Trwa wyścig sieci handlowych o pieczywo BIO

Wiodące sieci dyskontów szukają pomysłu na wprowadzenie pieczywa BIO – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków. Tradycyjnie już, między czołowymi graczami na rynku rozpoczął się wyścig, kto taką ofertę wprowadzi jako pierwszy.

Ekspert: Trwa wyścig sieci handlowych o pieczywo BIO
fot. shutterstock

Nie ma co ukrywać, że na rynku piekarnictwa to duże sieci handlowe popularyzują trendy na masową skalę. Jak informuje portalspozywczy.pl Andrzej Piętka, aktualnie w obszarze ich zainteresowania znajduje się pieczywo BIO.

 – Najbardziej pożądaną formą takich produktów wydaje się być częściowo wypieczone i zamrożone z przeznaczeniem do wypieku w sklepie. Ocenie szczegółowej już podlega potencjał rynku, zapotrzebowanie konsumentów na takie produkty, dostępność surowców do produkcji i wydajność piekarni posiadających certyfikat BIO – tłumaczy Andrzej Piętka.

Jak mówi, obecnie porównywane są ceny pieczywa BIO w Polsce i od zagranicznych dostawców, produkowany aktualnie asortyment w takich piekarniach oraz atrakcyjność receptur. Pozyskiwana jest także „darmowa” wiedza specjalistów, którzy „myślą” już o potencjalnych zyskach ze współpracy przyszłej z siecią.

 – Rynek produktów BIO wydaje się być na początku drogi dynamicznego wzrostu. Dzisiaj pozycjonuje się jeszcze na poziomie sprzedaży produktów bezglutenowych, ale to szybko się zmienia – twierdzi ekspert serwisu portalspozywczy.pl.

 Podstawowymi zaletami pieczywa BIO jest wyższa jakość używanych surowców,wyższa marża, rosnąca moda na zdrowe odżywianie wśród Polaków i prognozowany silny wzrost zapotrzebowania rynku w najbliższych 5-10 latach na takie produkty.

  – Obiektywnie patrząc, z perspektywy konsumenta i smakosza wyrobów piekarniczych, to aktualnie jedna z firm wiodących potrzebuje lepiej postrzeganych produktów piekarniczych na półce. Na przestrzeni ostatniego roku, może dwóch lat, wydaje się, że smak produktów i jakość części pieczywa u nich zmieniła się w niepożądanym dla konsumenta kierunku. Najpewniej ze względu na ciągłe szukanie tańszego produktu u dostawców. Natomiast konkurencyjna firma wydaje się ciągle szukać możliwości wyprzedzenia konkurenta chociaż w części asortymentu na półce piekarniczej. Pieczywo BIO wydaje się dla nich szansą na lepsze postrzeganie pieczywa i jakości niż u konkurenta. Dodatkowo takie produkty wydają się być szansą na pozyskanie nowych klientów, szukających produktów premium na zakupach – zdradza Andrzej Piętka.

 Zaznacza jednocześnie, że ten, kto pierwszy rozwiąże kwestię właściwego przygotowania technologicznego takiego pieczywa do wypieku w atrakcyjnej cenie, może wiele zyskać wizerunkowo w oczach Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Piętka RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    pieczywo BIO RSS ALERT    /    chleb RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    pieczywo w sieciach handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • ~~ 2017-09-20 15:41:39
    Biedronka w Warszawie ma wypiek pieczywa bio.
  • janka 2017-09-21 10:23:27
    puki co nie jest lepsze, a w smaku bywa gorsze!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.