REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspertka Nestle: Trzeba wypromować błonnik

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2015, 14:10
Ekspertka Nestle: Trzeba wypromować błonnik
Blanka Mellova, kierownik Centrum ds. Żywienia i Serwisu Konsumenta, Nestle Polska SA

- Zdecydowanie niewielu jeszcze konsumentów, czytając etykiety, poszukuje produktów ze składnikami, jakie chcieliby znaleźć w swoim pożywieniu. Najczęściej konsumenci sprawdzają termin przydatności do spożycia, a w dalszej kolejności skład - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Blanka Mellova, kierownik Centrum ds. Żywienia i Serwisu Konsumenta, Nestle Polska SA.

REKLAMA

- Świadomość i wiedza konsumentów na temat żywienia i składników produktów systematycznie rośnie. Coraz więcej osób czyta etykiety kupowanych produktów spożywczych i analizuje ich skład. Jednak ta weryfikacja w ogromnej większości jest jednokierunkowa – konsumenci szukają informacji o składnikach, których unikają. Bardziej więc konsument sprawdza, czy produkt zawiera na przykład sztuczne barwniki i aromaty, konserwanty itp. i ewentualnie nie wybiera takiego produktu. Zdecydowanie niewielu jeszcze konsumentów, czytając etykiety, poszukuje produktów ze składnikami, jakie chcieliby znaleźć w swoim pożywieniu. Najczęściej konsumenci sprawdzają termin przydatności do spożycia, a w dalszej kolejności skład. Błonnik niestety nie jest składnikiem, który skłania do zakupu. Zaledwie kilka procent konsumentów interesuje się błonnikiem i poszukuje w sklepie produktów, w których on występuje - komentuje Blanka Mellova.

Ekspertka Nestle zwraca uwagę, że zdecydowanie trzeba zwiększać świadomość społeczną na temat błonnika i jego „zasług” dla organizmu. - Błonnik ma do spełnienia niezwykle ważne funkcje w organizmie. Można powiedzieć, że jest on „miotełką”, która wymiata przewód pokarmowy, wspiera proces przemiany materii, absorbuje metale ciężkie i toksyny, doprowadzając do ich usunięcia z organizmu. Dodatkowo błonnik obniża poziom glukozy i cholesterolu. Według zaleceń dietetyków, dorosła osoba powinna spożywać dziennie 25–40 g błonnika. W Polsce spożywamy go znacznie mniej, ok. 12-13 g. Dodatkowo w świadomości konsumentów błonnik kojarzony jest zazwyczaj z produktami zbożowymi. Zapominamy, że owoce i warzywa są bardzo ważnym źródłem tego składnika - mówi Mellova.

Jak podkreśla, w Polsce jest wiele produktów zawierających błonnik, ale głównie są to produkty zbożowe. Trzeba wypromować błonnik jako składnik owoców i warzyw, zwłaszcza strączkowych. - Nadal jest na rynku miejsce na innowacje. W Nestlé z pewnością będziemy dokładać starań, by ulepszać nasze produkty - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH