Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspertka Nestle: Trzeba wypromować błonnik

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2015, 14:10
Ekspertka Nestle: Trzeba wypromować błonnik
Blanka Mellova, kierownik Centrum ds. Żywienia i Serwisu Konsumenta, Nestle Polska SA

- Zdecydowanie niewielu jeszcze konsumentów, czytając etykiety, poszukuje produktów ze składnikami, jakie chcieliby znaleźć w swoim pożywieniu. Najczęściej konsumenci sprawdzają termin przydatności do spożycia, a w dalszej kolejności skład - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Blanka Mellova, kierownik Centrum ds. Żywienia i Serwisu Konsumenta, Nestle Polska SA.

- Świadomość i wiedza konsumentów na temat żywienia i składników produktów systematycznie rośnie. Coraz więcej osób czyta etykiety kupowanych produktów spożywczych i analizuje ich skład. Jednak ta weryfikacja w ogromnej większości jest jednokierunkowa – konsumenci szukają informacji o składnikach, których unikają. Bardziej więc konsument sprawdza, czy produkt zawiera na przykład sztuczne barwniki i aromaty, konserwanty itp. i ewentualnie nie wybiera takiego produktu. Zdecydowanie niewielu jeszcze konsumentów, czytając etykiety, poszukuje produktów ze składnikami, jakie chcieliby znaleźć w swoim pożywieniu. Najczęściej konsumenci sprawdzają termin przydatności do spożycia, a w dalszej kolejności skład. Błonnik niestety nie jest składnikiem, który skłania do zakupu. Zaledwie kilka procent konsumentów interesuje się błonnikiem i poszukuje w sklepie produktów, w których on występuje - komentuje Blanka Mellova.

Ekspertka Nestle zwraca uwagę, że zdecydowanie trzeba zwiększać świadomość społeczną na temat błonnika i jego „zasług” dla organizmu. - Błonnik ma do spełnienia niezwykle ważne funkcje w organizmie. Można powiedzieć, że jest on „miotełką”, która wymiata przewód pokarmowy, wspiera proces przemiany materii, absorbuje metale ciężkie i toksyny, doprowadzając do ich usunięcia z organizmu. Dodatkowo błonnik obniża poziom glukozy i cholesterolu. Według zaleceń dietetyków, dorosła osoba powinna spożywać dziennie 25–40 g błonnika. W Polsce spożywamy go znacznie mniej, ok. 12-13 g. Dodatkowo w świadomości konsumentów błonnik kojarzony jest zazwyczaj z produktami zbożowymi. Zapominamy, że owoce i warzywa są bardzo ważnym źródłem tego składnika - mówi Mellova.

Jak podkreśla, w Polsce jest wiele produktów zawierających błonnik, ale głównie są to produkty zbożowe. Trzeba wypromować błonnik jako składnik owoców i warzyw, zwłaszcza strączkowych. - Nadal jest na rynku miejsce na innowacje. W Nestlé z pewnością będziemy dokładać starań, by ulepszać nasze produkty - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH