Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Food Rentgen odpowiada PSOR: Raport na temat kasz trafił w potrzeby konsumentów

- Raport został stworzony przez konsumentów, badania zostały sfinansowane ze środków konsumentów i patrząc na masową reakcję tej grupy widać, że precyzyjnie trafił w ich potrzeby. To, co PSOR nazywa wywoływaniem strachu wśród konsumentów, my zdefiniowalibyśmy jako budzenie świadomości konsumenckiej oraz dostarczenie tak oczekiwanej transparentności informacji produktów spożywczych - czytamy w odpowiedzi Fundacji Konsumentów i Food Rentgen na krytyczne stanowisko Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin.

Food Rentgen odpowiada PSOR: Raport na temat kasz trafił w potrzeby konsumentów
fot. FoodRentgen

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-11-2019, 11:42

20 listopada FoodRentgen i Fundacja Konsumentów opublikowały raport z wynikami badań kasz gryczanych z polskich sklepów na obecność glifosatu - kontrowersyjnego herbicydu, który może być używany do suszenia zbóż. 

Sześć z dziesięciu kasz gryczanych znanych marek dostępnych w dużych sieciach handlowych w całej Polsce przeszło pozytywnie badanie laboratoryjne na obecność pozostałości glifosatu. (czytaj więcej)

Wyniki raportu skłoniły sieć Lidl do wycofania partii zakwestionowanej kaszy. (czytaj więcej) Spośród czterech firm, których produkty wypadły najgorzej w badaniu, jedynie Sonko publicznie odniosło się do sprawy. (czytaj więcej)

Twórcy raportu postanowili odnieść się do stanowiska Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin, które zarzuciło autorom opracowania m.in. brak rzetelności i wywołanie strachu wśród konsumentów. (czytaj więcej).

Organizatorzy badania - Fundacja Konsumentów i Program FoodRentgen - podkreślają, że działają w imieniu i na rzecz szeroko pojętego konsumenta, a Raport jest kontynuacją dobrej tradycji testów konsumenckich, które są dość powszechne w Europie Zachodniej praktycznie od lat 60 ubiegłego stulecia, a w Polsce, z różnych powodów, nigdy nie miały możliwości zaistnieć na szerszą skalę.

- Raport został stworzony przez konsumentów, badania zostały sfinansowane ze środków konsumentów i patrząc na masową reakcję tej grupy widać, że precyzyjnie trafił w ich potrzeby. To, co PSOR nazywa wywoływaniem strachu wśród konsumentów, my zdefiniowalibyśmy jako budzenie świadomości konsumenckiej oraz dostarczenie tak oczekiwanej transparentności informacji produktów spożywczych. Tego typu rankingi pozwalają konsumentom cieszyć się wolnością wyboru produktów, które w ich mniemaniu są najlepsze dla nich i ich rodzin. Raport nie dyskryminuje żadnej grupy konsumentów, bo przykładowo konsument wierzący w zbawienną moc glifosatu może bez przeszkód wybrać produkt o jego najwyższym stężeniu - czytamy w komunikacie.

więcej informacji:

„Food Rentgen" RSS ALERT    /    Fundacja Konsumentów RSS ALERT    /    kasze raport RSS ALERT    /    kasze RSS ALERT    /    kasza RSS ALERT    /    kasza gryczana RSS ALERT    /    glifosat RSS ALERT    /    kasza z glifosatem RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.