Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Francja ma problem z wprowadzeniem nowego biopaliwa

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 01-04-2009, 09:07

Wprowadzanie na francuskie stacje paliw nowej "ekologicznej" benzyny z 10-procentowym dodatkiem bioetanolu potrwa dłużej niż początkowo zakładano i raczej nie zakończy się w tym roku.

Obecnie benzyna bezołowiowa sprzedawana we Francji zawiera 5 proc. biokomponentu. Francuski rząd chce doprowadzić do wprowadzenia paliwa E10 na stacje do końca tego roku, czyli przynajmniej na pięć lat przed wejściem w życie podobnych regulacji Unii Europejskiej.

Jak informuje Oil&Gas Journal, proces przebiega jednak wolniej niż zakładano. Zdaniem Jean-Louis Schilansky'ego, szefa UFIP, grupy zrzeszającej firmy paliwowe, do końca roku paliwo E10 powinno znaleźć się w sprzedaży na trzech czwartych francuskich stacji.

Problemy mają charakter techniczny i logistyczny. Biokomponent musi być transportowany drogą lądową zamiast rurociągami, istniejące terminale i bazy paliw muszą zostać zaadaptowane do nowego paliwa, a stacje muszą wygospodarować dodatkowe dystrybutory.

Według OGJ problemów nie będzie miało BP, które zachowało swoje bazy paliw po sprzedaży rafinerii Lavera i będzie w stanie zaoferować E10 na swoich stacjach do końca kwietnia.

Dostępu do terminali nie ma natomiast Shell, po sprzedaży w zeszłym roku trzech swoich rafinerii i musi polegać na szybkości, z jaką jego potrzeby realizować będą nowi właściciele.

Total spodziewa się, że w kwietniu E10 znajdzie się na ok. 300 stacjach, a wszystkie pozostałe z liczącej 4 tys. obiektów sieci będą dołączały sukcesywnie w trakcie całego roku.

Także Esso zamierza stopniowo wprowadzać paliwo na swoje stacje, ale nie wie jak długo potrwa ten proces, ze względu na problemy techniczne.

Wszyscy czterej najwięksi operatorzy zamierzają jednak wprowadzić E10 na swoje stacje. Mogliby z tego zrezygnować, ale zamiast tego musieliby uiszczać specjalny "podatek ekologiczny".

Paliwo E10 może być stosowane jedynie przez samochody wyprodukowane po roku 2000 i na razie nie jest specjalnie opłacalne dla kierowców, bo różnica w stosunku do tradycyjnej benzyny wynosi zaledwie 1-2 eurocenty na litrze, podczas gdy odległość jaką można na nim przejechać jest nieznacznie niższa.

Wprowadzając paliwo E10 francuski rząd chce obniżyć francuską emisję CO2 o ok. 1 mln ton rocznie do roku 2010.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH