Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GfK: Olej rzepakowy nadal jest sprzedażowym hitem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-10-2017, 10:30
GfK: Olej rzepakowy nadal jest sprzedażowym hitem
fot. shutterstock

W czerwcu 2017 roku dom badawczy GFK na zlecenie kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” przeprowadził badania dotyczące wiedzy na temat olejów roślinnych. Okazało się, że olej rzepakowy, zarówno pod względem znajomości, jak i używania, jest liderem konsumentek  wśród tłuszczów roślinnych na polskim rynku.

Respondentki odpowiadają: dostępność, uniwersalność, możliwość stosowania go zarówno do pieczenia jak i do sałatek oraz…. pochodzenie. Aż 92% konsumentek docenia rzepakowy za to, że jest łatwo dostępny, a 91% konsumentek wybiera olej rzepakowy ze względu na przydatność do smażenia.

Rzepakowy doceniany jest także ze względu na swój skład. Wysoka zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych przyczyniła się do tego, że to ten olej jest najczęściej wybieranym przez ankietowanych olejem do przygotowywania dań w polskiej kuchni. To ważne aż dla 69% zapytanych konsumentek. Nie bez znaczenia jest także przystępna cena oleju rzepakowego, to cecha, którą docenia 93% zapytanych kobiet.  Dowodem wzrastającej popularności oleju rzepakowego są badania AC Nielsen, które pokazały, że od stycznia 2017 do lipca 2017, udział oleju rzepakowego na polskim rynku wzrósł z 81,7% do 83,5%.

Większość ekspertów rekomenduje spożywanie oleju rzepakowego ze względu na jego naturalność, co deklaruje aż 93% pytanych ekspertów. 50% liderów opinii ceni rzepakowy za pomoc w obniżaniu cholesterolu i walce z miażdżycą – to dzięki zawartości kwasu ALA (kwas alfalinolenowy) z rodziny omega-3, który pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.  Doceniona jest także zawartość witamin - aż 69% spośród ekspertów poleca go ze względu na wysoką zawartość witaminy E, a 51% ekspertów docenia rzepakowy za to, że jest naturalnym źródłem kwasów omega-3. Nie bez znaczenia jest także proporcja kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3. W oleju rzepakowym wynosi ona 2:1, co jest istotne aż dla 25% spośród zapytanych liderów opinii.

Zarówno wśród konsumentów jak i ekspertów, olej tłoczony na zimno cieszy się większą popularnością. Aż 65% badanych konsumentów deklaruje jego użycie, a 70% uważa, że jest on idealny do smażenia.  Co ciekawe, 45% ekspertów również poleca olej nierafinowany, przy czym aż 33% nie wie na czym polega proces rafinacji.

Olej rzepakowy zarówno rafinowany jak i tłoczony na zimno jest bogatym źródłem kwasów omega-3. Proces rafinacji to nic innego jak proces oczyszczania oleju z pozostałości środków ochrony roślin lub z zanieczyszczeń nabytych podczas transportu czy przechowywania nasion.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 875) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.