Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GfK: W 2014 r. rynek makaronów utrzyma dynamikę wzrostu

  • Autor: portalspozywczy.pl / GfK
  • Data: 24-01-2014, 12:03
GfK: W 2014 r. rynek makaronów utrzyma dynamikę wzrostu
fot. Fotolia

W okresie od grudnia 2012 r. do listopada 2013 r. rynek makaronów w Polsce zanotował 3-procentowy wzrost w odniesieniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Obserwowany wzrost nastąpił zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Wg analityków instytutu GfK w 2014 roku trend wzrostowy utrzyma się, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i wartość sprzedawanego makaronu.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie, polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie ponad 137 tys. ton makaronu. Na poziomie zakupów pojedynczego gospodarstwa domowego daje to przeciętnie ponad 10 kg zakupionego makaronu na gospodarstwo w ciągu 12 miesięcy. Częstotliwość zakupów tej kategorii wyniosła średnio 17 aktów zakupowych w ciągu roku. Najczęściej, bo aż 14 razy, kupowano makarony krótkie, przeznaczając na nie 75 proc. całkowitej sumy pieniędzy wydawanych rocznie na makaron. Z analiz wynika, iż polski rynek makaronów w ostatnim roku był wart 749 mln zł.

- Znanym na tym rynku markom coraz trudniej konkurować z markami własnymi sieci. Przede wszystkim ze względu na różnicę cen w przeliczeniu na kilogram makaronu. Produkty takich sieci sklepów jak Biedronka czy Lidl są o prawie 3 zł tańsze w przeliczeniu na kilogram produktu niż asortyment producentów markowych. Na przestrzeni kilku ostatnich lat udział marek własnych w rynku makaronów stale wzrastał, a w 2013 r. przekroczył 50 proc. - komentuje Urszula Adamowicz, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Wg prognoz analityków GfK monitorujących ten segment rynku, w 2014 roku dynamika wzrostu tej kategorii utrzyma się na podobnym poziomie.

Liderem na rynku makaronów jest Biedronka, która posiada 28 proc. udziału ilościowego, z trzema głównymi markami: Vitalia, Dobrusia i Pastani. Z kolei wśród producentów markowych niezmiennie od kilku lat największy udział w rynku ma Lubella (12 proc.). Pozostali czołowi producenci makaronów markowych to: Eko-Mak, Makarony Polskie, Goliard i Czarneckie Makarony.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH