Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Globalny rynek świeżych produktów piekarniczych wzrośnie do 156 mld dol. w 2020 r.

  • Autor: technavio.com
  • Data: 08-03-2016, 16:02
Globalny rynek świeżych produktów piekarniczych wzrośnie do 156 mld dol. w 2020 r.
fot. shutterstock

Najważniejszymi czynnikami rozwoju dla rynku produktów piekarniczych będą innowacje produktowe oraz rosnący popyt na produkty bezglutenowe i ekologiczne - czytamy w raporcie firmy Technavio.

Technavio opublikowało nowy raport na temat światowego rynku świeżych produktów piekarniczych. W latach 2016-2020 średni wskaźnik rocznego wzrostu (CAGR) ma wynosić 3 proc. 

Zdaniem analityków Technavio najchętniej wybieranymi przez konsumentów produktami piekarniczymi są chleb i herbatniki. W najbliższych latach oczekiwany jest wzrost sprzedaży takich produktów jak: ciasta, paszteciki, muffiny i ciastka. Eksperci zauważają, że w ostatnim czasie konsumenci chętniej sięgają po zdrowsze odmiany pieczywa, takie jak pełnoziarniste i wieloziarniste chleby.

Europa jest liderem światowego rynku świeżych produktów piekarniczych z 45 proc. udziałem w strukturze przychodów. To ze Starego Kontynentu wywodzą się duże sieci piekarnicze, które wytwarzają produkty zgodnie z tradycyjnymi praktykami rzemieślniczymi przy uwzględnieniu współczesnych gustów i preferencji. 

Piekarze coraz częściej używają świeżych i wysokiej jakości składników zgodnie ze sztuką 'haute cuisine'. - Przygotowują produkty piekarnicze, które odpowiadają zapotrzebowaniu konsumentów i aktualnym trendom. Prowadzi to do rosnącego wykorzystania pełnego ziarna pszenicy w produkcji. Niektórzy producenci poprawiają wartość odżywczą swoich produktów. Na przykład Eureka Baking wprowadziła do oferty trzy rodzaje odżywczych chlebów. Z kolei Panera Bread ma w ofercie obwarzanki z kiełków pszenicy, żyta, orkiszu i owsa - mówi Vijay Sarathi, główny analityk działu "żywność i napoje" firmy Technavio Research.

Analitycy zaobserwowali także wzrost popytu na innowacje ekologiczne oraz kategorii "żywności w biegu", czyli produktów łatwych do spożycia np. w podróży. Konsumenci coraz częściej domagają się zdrowych, smacznych i wyprodukowanych "na miarę" produktów w przystępnej cenie. Analitycy Technavio wyliczyli, że 7 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii unika glutenu i laktozy, a 65 proc. wybiera produkty bezglutenowe postrzegając je jako zdrowsze. 

Do grona czołowych graczy na globalnym rynku produktów piekarniczych Technavio zalicza takie firmy jak: BreadTalk, Panera Bread, SPC, Greggs, Krispy Crème, Dunkin Donuts, Einstein Bros. Bagels i Time Hortons. Rynek jest silnie rozdrobniony i podzielony pomiędzy międzynarodowych i lokalnych graczy. Konkurują ze sobą na podstawie różnorodnej gamy produktów, rozpoznawalności marek, technologii oraz cen. Oczekuje się, że konkurencja na rynku w najbliższych latach jeszcze wzrośnie z uwagi na rosnący popyt na zdrowe przekąski i wojny cenowe między producentami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 407) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH