REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Globalny rynek świeżych produktów piekarniczych wzrośnie do 156 mld dol. w 2020 r.

  • Autor: technavio.com
  • Data: 08-03-2016, 16:02
Globalny rynek świeżych produktów piekarniczych wzrośnie do 156 mld dol. w 2020 r.
fot. shutterstock

Najważniejszymi czynnikami rozwoju dla rynku produktów piekarniczych będą innowacje produktowe oraz rosnący popyt na produkty bezglutenowe i ekologiczne - czytamy w raporcie firmy Technavio.

REKLAMA

Technavio opublikowało nowy raport na temat światowego rynku świeżych produktów piekarniczych. W latach 2016-2020 średni wskaźnik rocznego wzrostu (CAGR) ma wynosić 3 proc. 

Zdaniem analityków Technavio najchętniej wybieranymi przez konsumentów produktami piekarniczymi są chleb i herbatniki. W najbliższych latach oczekiwany jest wzrost sprzedaży takich produktów jak: ciasta, paszteciki, muffiny i ciastka. Eksperci zauważają, że w ostatnim czasie konsumenci chętniej sięgają po zdrowsze odmiany pieczywa, takie jak pełnoziarniste i wieloziarniste chleby.

Europa jest liderem światowego rynku świeżych produktów piekarniczych z 45 proc. udziałem w strukturze przychodów. To ze Starego Kontynentu wywodzą się duże sieci piekarnicze, które wytwarzają produkty zgodnie z tradycyjnymi praktykami rzemieślniczymi przy uwzględnieniu współczesnych gustów i preferencji. 

Piekarze coraz częściej używają świeżych i wysokiej jakości składników zgodnie ze sztuką 'haute cuisine'. - Przygotowują produkty piekarnicze, które odpowiadają zapotrzebowaniu konsumentów i aktualnym trendom. Prowadzi to do rosnącego wykorzystania pełnego ziarna pszenicy w produkcji. Niektórzy producenci poprawiają wartość odżywczą swoich produktów. Na przykład Eureka Baking wprowadziła do oferty trzy rodzaje odżywczych chlebów. Z kolei Panera Bread ma w ofercie obwarzanki z kiełków pszenicy, żyta, orkiszu i owsa - mówi Vijay Sarathi, główny analityk działu "żywność i napoje" firmy Technavio Research.

Analitycy zaobserwowali także wzrost popytu na innowacje ekologiczne oraz kategorii "żywności w biegu", czyli produktów łatwych do spożycia np. w podróży. Konsumenci coraz częściej domagają się zdrowych, smacznych i wyprodukowanych "na miarę" produktów w przystępnej cenie. Analitycy Technavio wyliczyli, że 7 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii unika glutenu i laktozy, a 65 proc. wybiera produkty bezglutenowe postrzegając je jako zdrowsze. 

Do grona czołowych graczy na globalnym rynku produktów piekarniczych Technavio zalicza takie firmy jak: BreadTalk, Panera Bread, SPC, Greggs, Krispy Crème, Dunkin Donuts, Einstein Bros. Bagels i Time Hortons. Rynek jest silnie rozdrobniony i podzielony pomiędzy międzynarodowych i lokalnych graczy. Konkurują ze sobą na podstawie różnorodnej gamy produktów, rozpoznawalności marek, technologii oraz cen. Oczekuje się, że konkurencja na rynku w najbliższych latach jeszcze wzrośnie z uwagi na rosnący popyt na zdrowe przekąski i wojny cenowe między producentami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (31 843) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 779 988)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH