Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GoodMills planuje inwestycje w rozwój brandu Basia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-09-2015, 15:45
GoodMills planuje inwestycje w rozwój brandu Basia
Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska (fot. GoodMills)

Rozwój ogólnopolskiego brandu mąki paczkowanej Basia to jeden z filarów strategii spółki GoodMills Polska. Na temat planów firmy związanych z dalszymi inwestycjami w tę markę serwis portalspozywczy.pl rozmawiał z Piotrem Piąstką, prezesem GoodMills Polska.

W lipcu 2015 r. udziały Basi w rynku brandowej mąki paczkowanej przekroczyły poziom 10 proc. w ujęciu wartościowym. Zdaniem prezesa GoodMills Polska, docelowo mogą one wzrosnąć do 15-17 proc., choć o konkretną prognozę jest stosunkowo trudno, m.in. ze względu na silną konkurencję na rynku mąki paczkowanej.

GoodMills markę Basia wprowadziło na rynek cztery lata temu i od tamtej pory jest ona filarem rozwoju w segmencie detalicznym. - Wejście w ten segment było możliwe dopiero na pewnym etapie naszego rozwoju, gdy byliśmy do tego dobrze przygotowani: konieczne było posiadanie infrastruktury, technologii oraz sieci dystrybucji na terenie całego kraju. Dzisiaj udziały rynkowe Basi są już pokaźne. Nadal dostrzegamy znaczące możliwości rozwoju brandu, dlatego planujemy dalsze inwestycje w ten segment rynku - zapowiada Piąstka.

Równocześnie szef firmy dodaje, że to marki własne były segmentem rynku, który mocno pozwolił się rozwinąć GoodMills w Polsce, już na początkowym etapie obecności spółki w naszym kraju. Private label jest dziś kluczowym elementem w portfolio GoodMills, firma dostarcza produkty pod markami własnymi do wielu sieci handlowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej.

- Coraz większe znaczenie mają brandy, bowiem świadomość konsumenta jest coraz większa, a wrażliwość cenowa coraz mniejsza. Ale w przypadku GoodMills cały czas możemy liczyć na to, że marki własne w naszym portfelu będą rosnąć. Bierze się to stąd, że nie jesteśmy jeszcze obecni w każdej sieci - podkreśla Piąstka.

Aktualnie w strukturze produkcji GoodMills wciąż większy udział ilościowy mają mąki paczkowane pod markami własnymi sieci handlowych, niż Basia. Piotr Piąstka zapewnia, że firma postrzega oba segmenty rynku jako ważne i perspektywiczne.

Obecnie w skali kraju private label stanowi blisko 40 proc. całego rynku mąki paczkowanej (pszennej, żytniej i z pozostałych zbóż) w ujęciu ilościowym i około 30 proc. w ujęciu wartościowym. Według danych Nielsena, rynek detaliczny mąki paczkowanej szacowany jest na ok. 200 tys. ton i 400 mln zł.

Prezes GoodMills Polska tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że rozwój Basi to jeden z priorytetów firmy. - Już dziś rozszerzamy rodzinę produktów tej marki np. o mąki z pełnego przemiału, czy o wersję Junior. Nasze prace się intensyfikują. Osiągnięcie celów strategicznych, jakie sobie założyliśmy, powinno nastąpić już w niedalekiej perspektywie - podkreśla Piąstka.

Basia to aktualnie jedyny brand mąki paczkowanej proponowany przez GoodMills Polska sektorowi detalicznemu. Piotr Piąstka pytany przez serwis portalspozywczy.pl o to, czy firma w przyszłości planuje stworzenie kolejnych brandów dla klienta detalicznego, być może już nie ogólnopolskich (jak Basia), ale bardziej regionalnych, odpowiada: "Na razie nie, ale w przyszłości tego nie wykluczamy".

Przeczytaj pełny, obszerny (10 stron) wywiad z Piotrem Piąstką:
Piotr Piąstka, prezes GoodMills Polska - obszerny wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH