Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gorszy rok na rynku maszyn rolniczych

  • www.farmer.pl
  • Autor: Karol Hołownia
  • Data: 09-01-2015, 17:29

W 2014 r. zarejestrowano 14 172 nowe ciągniki rolnicze. To o ponad 5 proc. mniej niż przed rokiem. Najlepszymi miesiącami okazały się marzec i grudzień.

Zgodnie z przewidywaniami, rok 2014, nie odbiegał znacząco od poprzedniego. Co prawda, sprzedaż nieznacznie spadła jednak udało się przekroczyć próg 14 tys. sztuk, który przyjmuje się za optymalny dla polskiego rynku - podaje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy.

Najwięcej maszyn sprzedano w marcu. Wtedy to zarejestrowano 1602 nowe ciągniki. Drugi pod tym względem był grudzień (1218 maszyn), najgorszym zaś listopad - 746 sztuk.

- Od rekordowego 2012 roku sprzedaż sukcesywnie spada. Jest to oczywiście związane z wyczerpywaniem się unijnych środków - komentuje Mariusz Chrobot, z firmy Martin & Jacob.

- Co prawda rezerwa w wysokości 1 mld zł pozwoliła jeszcze funkcjonować rynkowi na zbliżonym do ubiegłorocznego poziomie, jednak rolnicy przyzwyczaili się już do zakupów z unijnym dofinansowaniem i wolą zaczekać na kolejne rozdanie niż inwestować z własnych środków. Ci, którzy tak postąpili mogą na tym zyskać, ponieważ rok 2015 jest rokiem wyborczym, a jak wiadomo w takim czasie łatwo o cuda. Już teraz okazuje się, że w ramach starego PROW na lata 207-2013, do rozliczenia pozostaje jeszcze ok. 10 mld. złotych. Jeśli faktycznie uda się wypuścić te pieniądze - lub ich część - w rynek, możemy być świadkami kolejnego dynamicznego ożywienia sprzedaży ciągników i maszyn rolniczych - uważa Mariusz Chrobot.

W ostatnim miesiącu roku zarejestrowano 1218 nowych ciągników rolniczych, czyli o 63 proc. więcej niż w listopadzie i 11 proc. mniej niż w grudniu 2013 roku.

- Jak zwykle bywa, sprzedaż w grudniu była zdecydowanie wyższa niż przed miesiącem. Najwięcej zyskały firmy, które wprowadziły do swych działań proaktywną politykę marketingową i wykorzystały szansę sprzedażową jaka pojawia się w końcu roku. Szczególnie mocno widać to na przykładzie Zetora, który dzięki dobrze dobranym promocjom, był w stanie osiągnąć doskonały wynik - dodaje Chrobot.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH