Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Granex: Produkty fit charakteryzują się sezonowością

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 19-10-2011, 12:37
Granex: Produkty fit charakteryzują się sezonowością

Zdaniem Anny Warpechowskiej z firmy Granex, wzrasta w Polsce zainteresowanie produktami typu fit oraz health&wellness, ponieważ coraz więcej osób zaczyna zwracać uwagę na zdrowy sposób żywienia, a także coraz powszechniejsza jest tendencja do utrzymania odpowiedniej wagi ciała i poprawy jego kondycji. - Dlatego sprzedaż tych produktów odznacza się sezonowością - rośnie w okresie wiosenno-letnim, kiedy to najczęściej decydujemy się na diety odchudzające - mówi.

- Rosnąca popularność produktów fit w Polsce związana jest przede wszystkim z dwoma zjawiskami. Pierwszym motywem jest chęć bycia „fit", czyli coraz powszechniejsza tendencja do utrzymania odpowiedniej wagi ciała oraz poprawy jego kondycji. Drugim motywem jest rosnąca wśród polskich konsumentów świadomość żywieniowa - coraz więcej wiemy o działaniu składników odżywczych, a tym samym częściej zwracamy uwagę na ich zawartość w żywności. Oba powody sugerują nam wybieranie produktów odtłuszczonych, o niższej kaloryczności - mówi Anna Warpechowska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak mówi, rynek produktów fit, o niższej zawartości tłuszczu i obniżonej kaloryczności, sukcesywnie rozwija się w ciągu ostatnich lat. Produktem, po który sięgali i nadal sięgają konsumenci najczęściej, są różnego rodzaju substytuty pieczywa - z waflami ryżowymi na czele.

- Szczególnie popularność tych ostatnich gwałtownie wzrosła w ostatnich latach - konsumenci traktują je nie tylko jako zamiennik chleba, lecz również jako zdrową przekąskę. Sukcesywny wzrost zainteresowania zauważa się również w segmencie płatków śniadaniowych - pojawiło się tutaj wiele produktów dedykowanych bezpośrednio dorosłym. Popularność produktów fit rośnie również segmencie mleczarskim - odtłuszczonymi jogurtami, kefirami czy serkami fit coraz chętniej zastępujemy ich standardowe wersje - ocenia nasza rozmówczyni.

Przypomina, że większość produkcji firmy Granex, co najmniej 80 proc., to produkty tworzone z myślą o zdrowym trybie życia. - Firma Granex wyspecjalizowała się w produkcji wyrobów z pełnych ziaren zbóż. Cechą charakterystyczną naszych produktów jest duża zawartość błonnika. Są to produkty bardzo bezpieczne mikrobiologicznie pomimo tego, że nie zawierają w swoim składzie konserwantów - mówi.

- Rokrocznie staramy się poszerzać naszą ofertę o nowe produkty. Ostatnią są to produkty zaliczane do segmentu "zdrowej żywności" ich cechą wyróżniającą jest duża zawartość błonnika pokarmowego: są to pałeczki wielozbożowe "Zawiera błonnik i jabłko", "Zdrowy błonnik". W tym roku pojawi się na półkach nowy produkt na bazie owsa - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH