Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

IBŻ Food Research Institute: Rynek wafli ryżowych wart 150-160 mln zł

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2017, 12:45
IBŻ Food Research Institute: Rynek wafli ryżowych wart 150-160 mln zł
fot. shutterstock

- Segment wafli ryżowych w Polsce nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Ze względu na brak dokładnych badań w tym segmencie, możemy jedynie szacować jego wartość na około 150-160 mln zł, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek – powiedział Andrzej Wojtuń, Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

Polacy lubią sięgać po przekąski. Ze względu na coraz bardziej popularny trend związany ze zdrowym odżywianiem słodkie batony i drożdżówki ustępują miejsca waflom ryżowym. Ma to pozytywny wpływ na wartość produktu na rynku.

- Segment wafli ryżowych w Polsce nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Ze względu na brak dokładnych badań w tym segmencie, możemy jedynie szacować jego wartość na około 150-160 mln PLN, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek – ocenił Andrzej Wojtuń, Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

Według badań IBŻ Food Research Institute moda na zdrowy tryb życia to mocny argument przemawiający za tym, aby sięgnąć po wafle ryżowe. Z kolei utarte w świadomości konsumentów codzienne nawyki żywieniowe powodują, że wafle przegrywają walkę z tradycyjnym pieczywem.

- Z jednej strony rośnie świadomość konsumentów odnośnie zdrowej żywności i sposobu odżywiania się, z drugiej strony – co pokazują nasze badania wśród gospodyń domowych – zmiana nawyków żywieniowych nie jest taka prosta i łatwa. Według naszych danych co druga matka przygotowująca dziecku drugie śniadanie do szkoły, robi mu kanapki z pieczywa. Dopiero na dalszych pozycjach są owoce, sałatki i zdrowe przekąski – tłumaczył Wojtuń.

Producenci wafli na rodzimym rynku chcąc przekonać konsumentów do postawienia na ich produkty, które będą zdrową przekąską, regularnie wzbogacają swoją ofertę o nowe smaki i zróżnicowany skład wafli.

- Analizując różnice pomiędzy polskim a zachodnioeuropejskimi rynkami wafli ryżowych, warto zwrócić uwagę, iż na rodzimym rynku wafle ryżowe funkcjonują w głównej mierze jako szybka przekąska - coś co można łatwo i szybko przegryźć w przerwie między różnymi zajęciami. Konsumenci przede wszystkim zwracają uwagę na ich wygodę przechowywania, trwałość i gotowość do spożycia, aczkolwiek coraz częściej i ze szczegółami czytają skład produktu – dodał Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

Zdaniem Wojtunia konsumenci z bogatego grona różnych rodzajów wafli najczęściej wybierają ich klasyczny smak.

- Pomimo tego, że producenci wafli coraz częściej rozszerzają ofertę o produkty z różnymi dodatkami zbożowymi lub owocowymi, to nadal najchętniej wybieranymi przez klientów waflami są te klasyczne, bez dodatków. Z kolei na rynkach zachodnich wafle coraz częściej pozycjonują się jako elementy składowe różnych potraw czy deserów – podsumował Andrzej Wojtuń. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH