Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

IMC zwiększa przychody

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 29-08-2014, 14:37

Grupa rolnicza IMC, działająca na Ukrainie w pierwszym półroczu 2014 r. znacząco poprawiła wyniki operacyjne i finansowe. Po sześciu miesiącach władze spółki podtrzymują prognozę finansową na ten rok zakładającą wzrost przychodów do 50 proc. i wynik EBITDA wyższy do 20 proc.

Przychody grupy wzrosły w pierwszym półroczu o 55 proc., do 82,4 mln USD, a wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc., do 58,2 mln USD. Zysk netto wyniósł 102 tys. USD (wobec 41,1 mln USD rok wcześniej).

Z powodu dewaluacji hrywny w pierwszym półroczu 2014 r. na wyniki spółki negatywnie wpłynęły różnice kursowe o wartości 41,4 mln USD. Strata ma charakter księgowy, gdyż w dużym stopniu wynika z przeszacowania walutowego zadłużenia ukraińskich spółek zależnych grupy zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości. W rzeczywistości IMC nie ponosi strat związanych z dolarowym długiem, ponieważ ma dochody denominowane w dolarach z tytułu eksportu, które są wykorzystywane do obsługi zadłużenia. W pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. przychody IMC z eksportu stanowiły 83 proc. ogólnych przychodów za ten okres.

Z wyłączeniem niegotówkowej straty związanej z różnicą kursową, zysk netto grupy w pierwszym półroczu 2014 r. wyniósł 41,5 mln USD (42,0 mln USD w pierwszej połowie 2013 r.).

94 proc. przychodów wypracował segment upraw zbóż i roślin oleistych. W pierwszej połowie 2014 r. IMC podwoiła (378 tys. ton) wolumen sprzedaży w segmencie uprawy w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Znaczący wzrost sprzedaży zbóż i roślin oleistych został częściowo zniwelowany przez niższe ceny tych produktów rolnych (spadek 11-40 proc. wobec pierwszego półrocza 2013 r.). W rezultacie, w ujęciu wartościowym, wzrost sprzedaży w segmencie upraw wyniósł 66 proc. do 77,5 mln USD. Istotny wzrost sprzedaży zboża i roślin oleistych związany jest z powiększeniem banku ziemi w 2013 r. o 46 proc., a także wzrostem wydajności podstawowych upraw grupy.

Sprzedaż spółki w segmencie produkcji mleka zmniejszyła się o 17 proc., głównie ze względu na spadek cen mleka o 14 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r. Spadek cen mleka został wywołany przez obniżenie popytu na ten surowiec ze strony ukraińskich producentów serów, którzy cierpią z powodu embarga wprowadzonego przez Rosję w bieżącym roku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.