Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W ubiegłym roku Polacy kupili więcej pieczywa w dyskontach niż w hipermarketach

  • Autor: portalspozywczy.pl / GfK
  • Data: 25-04-2014, 11:02
Kategoria pieczywa spada ilościowo i wartościowo - analitycy GFK Polonia
na fot. sklep sieci Tesco Extra

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły o 3,2 proc. mniej produktów z kategorii pieczywa niż w roku ubiegłym w ujęciu ilościowym. W ujęciu wartościowym przyczyniło się to do spadku całej kategorii o 1,4 proc. - wynika z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Analizowana kategoria pieczywa obejmuje wszelkiego rodzaju produkty piekarnicze typu chleb, bułka, rogal, drożdżówka, mini pizza, cebularz, pieczywo chrupkie, wafle ryżowe, chleb tostowy, bułki do hot dogów, etc., w tym produkty pakowane i niepakowane.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie, pojedyncze gospodarstwo domowe kupiło średnio 177 kg produktów z kategorii pieczywa i wydało na ten cel 671 zł. Ewa Juszczyk, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: "W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii".

Mimo wzrostu cen, nie zmieniła się częstotliwość zakupów pieczywa. Gospodarstwa domowe kupowały produkty tej kategorii średnio co dwa dni, co w ujęciu rocznym daje średnio 168 aktów zakupowych. Nieznacznie, o około 3 proc., spadła natomiast wielkość zakupów pieczywa podczas pojedynczej wizyty w sklepie. W 2013 roku gospodarstwo kupowało przeciętnie 1 kg produktów z kategorii pieczywa podczas jednego aktu zakupu.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, w 2013 roku najwięcej pieczywa kupowano w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych. Udział tego kanału dystrybucji w zakupach produktów kategorii pieczywa wyniósł niemal 72 proc. w ujęciu ilościowym i 66 proc. w ujęciu wartościowym.

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe chętniej kupowały pieczywo w dyskontach niż w hipermarketach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • heh 10-11-2016, 09:44:
analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: "W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii".
Rozumiem cena wzrosła z 2 zł na 2,04 za chleb więc przestałem kupować.hmmm.....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH