Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kategoria śniadaniowych produktów zbożowych z niską zawartością cukru będzie rosła

  • polska.mintel.com
  • Autor: portalspozywczy.pl/Mintel
  • Data: 09-10-2014, 13:36
Kategoria śniadaniowych produktów zbożowych z niską zawartością cukru będzie rosła
Producenci coraz częściej ograniczają zawartość cukru w śniadaniowych produktach zbożowych

Polscy producenci śniadaniowych produktów zbożowych coraz uważniej przyglądają się możliwościom rozwoju poprzez wprowadzanie nowości z obniżoną zawartością cukru. Coraz więcej firm zastępuje w swoich produktach cukier naturalnymi słodzikami, próbując w ten sposób dopasować się do zmieniających się potrzeb polskiego konsumenta - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Mintel.

Polski konsument coraz bardziej zwraca uwagę na to, aby odżywiać się zdrowo i utrzymywać odpowiednią masę ciała. Polacy częściej niż mieszkańcy krajów Europy Zachodniej deklarują aktywne ograniczanie konsumpcji produktów zawierających cukier. Z badania Lightspeed GMI/Mintel wynika, że robi tak 40 proc. Polaków w wieku minimum 16 lat. Dla porównania, w podobny sposób zachowuje się 36 proc. Niemców, 35 proc. Francuzów, 31 proc. Włochów i 27 proc. Hiszpanów.

Producenci żywności zauważają zmieniające się zachowania Polaków, w związku z czym dążą do ograniczenia ilości cukru w swoich produktach. Spośród wszystkich nowości na rynku żywności, jakie ukazały się w Polsce pomiędzy styczniem 2012 r. a czerwcem 2014 r. i posiadały ograniczoną zawartość cukru (lub w ogóle nie zawierały cukru), 4 proc. należało do kategorii płatków zbożowych/śniadaniowych. W 2011 r. udział produktów z ograniczoną zawartością cukru (lub nie zawierających cukru) w kategorii płatków zbożowych stanowił 2 proc. wszystkich nowości, w 2012 było ich 5 proc., a w 2013 r. już 11 proc. - wynika z analizy Mintel.

Najnowsze śniadaniowe produkty zbożowe o obniżonej zawartości cukru na polskim rynku to m.in. nowe produkty musli od Sante (trzy smaki, m.in. z granatem i jagodą). Są one pozbawione dodatku cukru, za to wzbogacone inuliną, witaminami i minerałami. Inną strategię obrała natomiast firma Nestle, która zdecydowała się modyfikować skład produktów już wcześniej dostępnych na rynku, w ten sposób, aby zawierały mniej cukru. Zmianie uległa między innymi receptura płatków dla dzieci Nestle Chocapic.

Zupełnie inną drogą walki o klienta od ograniczania zawartości cukru w produktach jest stosowanie alternatywnych substancji słodzących. Jednakże, w przypadku polskiego rynku, producenci powinni unikać sztucznych słodzików, a zamiast tego korzystać z naturalnych substancji słodzących. Niemal co drugi polski konsument (48 proc.) deklaruje bowiem, że stara się unikać spożywania produktów zawierających sztuczne słodziki. Deklaracje te różnią się w zależności od wieku - dla grupy wiekowej 16-24 wynoszą 36 proc., podczas gdy podobnie deklaruje aż 67 proc. osób w wieku co najmniej 55 lat.

Z analizy firmy Mintel wynika, że najczęściej wykorzystywanymi substancjami słodzącymi w nowościach na polskim rynku płatków śniadaniowych wprowadzonych pomiędzy styczniem 2012 r. a czerwcem 2014 r. były cukier biały, syrop glukozowy, syrop glukozowo-fruktuzowy i miód. W przyszłości spodziewać się można wzrostu zastosowania substancji alternatywnych, takich jak syrop z agawy, który w ostatnim czasie odnotował większe zainteresowanie producentów w kategorii płatków zbożowych w USA, Indiach czy Izraelu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH