Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Kernel chce zwiększyć EBITDA do 495 mln dolarów w cztery lata

Kernel ostrożnie ocenia perspektywy na rok obrotowy 2017/2018 - poinformowali w przedstawiciele spółki. Kernel chce zwiększyć EBITDA do 495 mln USD w roku obrotowym 2020/2021 z 319 mln USD w 2016/17.

"Ostrożnie oceniamy perspektywy na rok obrotowy 2018" - poinformował podczas telekonferencji przewodniczący rady dyrektorów Kernela Andriy Verevskiy. Dodał, że w roku 2017/18 warunki biznesowe będą słabe, co oznaczać będzie presję na wyniki.
 
Pytany, czy to może oznaczać, że EBITDA spółki może spaść do ok. 200 mln USD, odpowiedział: "Mam nadzieję, że nie zejdziemy z wynikiem tak nisko".
 
W roku obrotowym 2016/17, kończącym się 30 czerwca 2017 r., zysk EBITDA grupy Kernel wyniósł 319,2 mln USD, co oznacza 7,8 proc. spadek w ujęciu rocznym.
 
Spółka podtrzymuje ostrożne podejście do marż w tłoczniach w 2017/18 roku.
 
"Osiągnięcie marży na poziomie 77 USD (na tonę, wynik z roku 2016/17 - przyp. PAP Biznes) będzie wyzwaniem" - powiedział Verevskiy.
 
Poinformował, że Kernel zamierza przetworzyć w 2018 roku 3,2 mln ton ziarna słonecznika.
 
Verevskiy ocenił, że przy marżach na poziomie 50-60 USD/tonę oleju niezależni lokalni ukraińscy producenci mogą mieć problemy, co może skutkować wyłączeniem ich wysoko kosztowych mocy i konsolidacją sektora. Jego zdaniem, Kernel może na tym skorzystać, a w ciągu kilku sezonów marże powinny wrócić do około 100 USD za tonę oleju.
 
W segmencie zboża i infrastruktury Kernel spodziewa się w roku 2017/18 podobnych wyników rok do roku. Przewiduje spadek wyników w obszarze rolnym.
 
EBITDA segmentu oleju słonecznikowego sprzedawanego luzem spadła w roku obrotowym 2016/17 o 26,4 proc. rok do roku, do 83,2 mln USD. Z kolei wynik w segmencie oleju butelkowanego wzrósł o 4,6 proc., do 16,6 mln USD.
 
EBITDA w segmencie zbożowym spadła rdr o 51 proc. i sięgnęła 22,7 mln USD. Wynik w obszarze terminali eksportowych wzrósł natomiast o 27 proc., do 47,6 mln USD. Zysk EBITDA segmentu rolnego wyniósł 143,8 mln USD, co oznacza spadek o 2,1 proc. rdr.
 
CELEM OK. 500 MLN USD EBITDA W ROKU 2020/21
 
Kernel Holding chce zwiększyć EBITDA do 495 mln USD w roku obrotowym 2020/2021 z 319,2 mln USD w 2016/17.
 
Z prezentacji spółki wynika, że EBITDA segmentu oleju słonecznikowego sprzedawanego luzem ma wzrosnąć w roku obrotowym 2020/2021 do 176 mln USD (z 83 mln USD w roku obrotowym 2016/17), a segmentu oleju butelkowanego do 20 mln USD (z 17 mln USD).
 
Sprzedaż oleju słonecznikowego luzem w roku obrotowym 2020/21 ma wynieść 1,75 mln ton, a oleju butelkowanego 131 mln litrów.
 
Segment rolny ma - według prognoz - zwiększyć EBITDA w roku 2020/21 do 151 mln USD ze 144 mln USD w 2016/17, a segment terminali eksportowych do 90 mln USD z 48 mln USD. Handel zbożem ma dać 40 mln USD EBITDA), a silosy 60 mln USD EBITDA (wobec odpowiednio 23 mln USD i 40 mln USD w roku 2016/17).
 
Przerób terminali ma wzrosnąć do 8,9 mln ton z 4,5 mln ton, a wolumen sprzedaży zboża ma wzrosnąć do 8 mln ton z 5,1 mln ton w roku 2016/17.
 
Andriy Verevskiy poinformował, że spółka nie planuje kupować więcej ziemi rolnej.
 
"To wystarczający poziom, może bym go nawet trochę zoptymalizował. Może 10-20 tys. hektarów moglibyśmy sprzedać, gdy nie są związane geograficznie z naszym biznesem" - powiedział Verevskiy

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KERKernel Holding SA

więcej informacji:

Kernel Holding SA RSS ALERT    /    Andriy Verevskiy RSS ALERT    /    oleje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.71.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.