Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kierunki rozwoju oferty piekarniczej w sieciach handlowych i piekarniach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2018, 13:11
Kierunki rozwoju oferty piekarniczej w sieciach handlowych i piekarniach
fot. shutterstock

– W 2017 roku zaznaczył się wyraźny wzrost znaczenia produktów convenience dla kupujących i sieci handlowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków, ekspert rynku piekarniczego.

W 2017 roku widać było wzrost znaczenia produktów convenience. – W dobie zmian na rynku, planów ograniczenia handlu w niedziele, zmian potrzeb zakupowych Polaków i szybkości życia w miastach kanapki, przekąski i fast food stały się ważnym kierunkiem dla piekarniczej oferty sklepowej. Ciągle wzrasta udział na półce pieczywa pochodzącego z wypieku w piecu w sklepie oraz pojawia się miejsce dla pieczywa specjalistycznego – mówi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Dyskonty

Jaki był miniony rok dla dyskontów? – Wydaje się, że dwie wiodące sieci doszły do wysokiego pułapu rozwoju oferty piekarniczej, testują rynek poprzez wprowadzanie produktów BIO, bezglutenowych i produktów powiązanych z akcjami marketingowymi dla konsumentów – podsumowuje rok 2017 rozmówca serwisu portalspozywczy.pl

Supermarkety

Problemy tego konceptu, zdaniem eksperta z Akademii Wypieków, wydają się jeszcze niezakończone. – Brak pomysłów na rozwój oferty piekarniczej widać gołym okiem. Nie wydaje się dobrym wyborem wdrażanie pełnego konceptu opartego na wypieku z ciasta z odroczonego wypieku w sklepie. Zalety przegrywają z wymaganiami technologią i brakiem ludzi do pracy. To koncept sprawdzający się bardziej w sklepie firmowym piekarni / u producenta – twierdzi.

– Tu spodziewałbym się szukania przez sieci bonusów, pieniędzy na gazetkę i dodatkowych rabatów od piekarni i dostawców – dodaje.

Andrzej Piętka zwraca też uwagę na rozwój Dino. – Nowy koncept się sprawdza się i daje widoczny rozwój sieci. Pytanie pojawia się tylko jedno. Czy potencjał związany z zakupem pieców do sklepów przyniesie im również pomysł dobrego konceptu piekarniczego w całej sieci sklepów? Mają potencjał, aby tak się stało – zaznacza.

Hipermarkety

Ten segment, według Andrzeja Piętki, ciągle szuka pomysłu na rozwój i przyciągniecie kupujących klientów, ale również pracowników na etat. – Francuskie sieci hipermarketów lepiej radzą sobie z funkcjonowaniem niż inne, ale ciągle nie dostrzegają kilku dobrych rozwiązań w pobudzeniu sprzedaży pieczywa i wyrobów cukierniczych, jakie są w ich zasięgu – mówi.

Piekarnie

Największe piekarnie przemysłowe w Polsce zaczynają mieć coraz bardziej podobną ofertę – uważa ekspert Akademii Wypieków. – Piekarnie inwestują ciągle w sklepy firmowe i nowe technologie produkcyjne. Coraz więcej piekarni ma problem z ludźmi do pracy. Widać też regionalnie, które piekarnie lepiej sobie radzą na rynku, a które nie mają pomysłu na rozwój firmy – podsumowuje rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH