Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Kierunki rozwoju oferty piekarniczej w sieciach handlowych i piekarniach

– W 2017 roku zaznaczył się wyraźny wzrost znaczenia produktów convenience dla kupujących i sieci handlowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków, ekspert rynku piekarniczego.

Kierunki rozwoju oferty piekarniczej w sieciach handlowych i piekarniach
fot. shutterstock

W 2017 roku widać było wzrost znaczenia produktów convenience. – W dobie zmian na rynku, planów ograniczenia handlu w niedziele, zmian potrzeb zakupowych Polaków i szybkości życia w miastach kanapki, przekąski i fast food stały się ważnym kierunkiem dla piekarniczej oferty sklepowej. Ciągle wzrasta udział na półce pieczywa pochodzącego z wypieku w piecu w sklepie oraz pojawia się miejsce dla pieczywa specjalistycznego – mówi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Dyskonty

Jaki był miniony rok dla dyskontów? – Wydaje się, że dwie wiodące sieci doszły do wysokiego pułapu rozwoju oferty piekarniczej, testują rynek poprzez wprowadzanie produktów BIO, bezglutenowych i produktów powiązanych z akcjami marketingowymi dla konsumentów – podsumowuje rok 2017 rozmówca serwisu portalspozywczy.pl

Supermarkety

Problemy tego konceptu, zdaniem eksperta z Akademii Wypieków, wydają się jeszcze niezakończone. – Brak pomysłów na rozwój oferty piekarniczej widać gołym okiem. Nie wydaje się dobrym wyborem wdrażanie pełnego konceptu opartego na wypieku z ciasta z odroczonego wypieku w sklepie. Zalety przegrywają z wymaganiami technologią i brakiem ludzi do pracy. To koncept sprawdzający się bardziej w sklepie firmowym piekarni / u producenta – twierdzi.

– Tu spodziewałbym się szukania przez sieci bonusów, pieniędzy na gazetkę i dodatkowych rabatów od piekarni i dostawców – dodaje.

Andrzej Piętka zwraca też uwagę na rozwój Dino. – Nowy koncept się sprawdza się i daje widoczny rozwój sieci. Pytanie pojawia się tylko jedno. Czy potencjał związany z zakupem pieców do sklepów przyniesie im również pomysł dobrego konceptu piekarniczego w całej sieci sklepów? Mają potencjał, aby tak się stało – zaznacza.

Hipermarkety

Ten segment, według Andrzeja Piętki, ciągle szuka pomysłu na rozwój i przyciągniecie kupujących klientów, ale również pracowników na etat. – Francuskie sieci hipermarketów lepiej radzą sobie z funkcjonowaniem niż inne, ale ciągle nie dostrzegają kilku dobrych rozwiązań w pobudzeniu sprzedaży pieczywa i wyrobów cukierniczych, jakie są w ich zasięgu – mówi.

Piekarnie

Największe piekarnie przemysłowe w Polsce zaczynają mieć coraz bardziej podobną ofertę – uważa ekspert Akademii Wypieków. – Piekarnie inwestują ciągle w sklepy firmowe i nowe technologie produkcyjne. Coraz więcej piekarni ma problem z ludźmi do pracy. Widać też regionalnie, które piekarnie lepiej sobie radzą na rynku, a które nie mają pomysłu na rozwój firmy – podsumowuje rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piekarnie RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    chleb RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    pieczywo w sieciach handlowych RSS ALERT    /    pieczywo w sklepach RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    Andrzej Piętka RSS ALERT    /    Akademia Wypieków RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.