Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koncern Raisio zapowiada ekspansję i podwojenie biznesu

  • Autor: just-food.com
  • Data: 21-08-2013, 19:30
Koncern Raisio zapowiada ekspansję i podwojenie biznesu
Działalność Raisio koncentruje się na Europie Północnej, ale i na takich rynkach jak Polska

Fiński koncern spożywczy Raisio, znany z takich marek jak Benecol, Fox i Sugar Puffs, notuje spadek sprzedaży ze swoich podstawowych marek, ale jest optymistyczny co do przyszłości i zapowiada kolejne akwizycje.

Prezes koncernu Matti Rihko zapowiada, że spółka ograniczy swoje portfolio, aby poprawić wydajność biznesu podstawowych marek. Chce natomiast rozwijać ekspansję w kolejnych latach.

W ciągu ostatnich trzech lat grupa dokonała czterech akwizycji, dzięki którym podwoiła swój biznes. Kupiła m.in. firmę cukierniczą Candy Plus w Czechach, a w Polsce producenta makaronów Sulma.

Rihko zapowiada, że dzięki akwizycjom grupa znów może podwoić swój biznes w ciągu kolejnych trzech lat. Prezes nie chce zdradzać szczegółów strategii akwizycyjnej, ale mówi, że działalność Raisio jest główne skoncentrowana na Europie Północnej i wymienia tu takie rynki jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Austria oraz na rynkach wschodnich jak np. Polska.

W pierwszym półroczu 2013 roku przychody ze sprzedaży podstawowych marek, które odpowiadają za połowę przychodów grupy, spadły o 8 proc., ale ograniczenie wolumenu w niskorentownych segmentach w połączeniu zaplanowanymi działaniami usprawniającymi mają dać dobre wyniki w przyszłości.

Rihko mówi też, że najlepsze perspektywy dla segmentu Benecol - który zanotował spadek sprzedaży o 12,5 proc. w pierwszej połowie roku - są poza krajami Unii Europejskiej, a najbardziej interesujące kierunki to Azja i Ameryka Południowa.

Firma Raisio została założona w 1939 roku w Finlandii. W Polsce Raisio sprzedaje swoje wyroby od 1992 roku, a polski oddział - Raisio Polska Foods - powstał w 1996 roku.

 

 

 

 

 

Sprostowanie:

"Firma Raisio została założona w 1939 roku w Finlandii. W Polsce Raisio sprzedaje swoje wyroby od 1992 roku, a polski oddział - Raisio Polska Foods - powstał w 1996 roku. Masmix, Benecol i Pyszny Duet to najbardziej znane marki firmy na polskim rynku."

Marka Masmix i Pyszny Duet naleza do Bunge Polska Sp. zo.o. a dystrybutorem tych marek jest ZT "Kruszwica" SA.

Za pomyłkę serdecznie przepraszamy

Redakcja 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH