Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konsumenci lepiej postrzegają olej rzepakowy

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 16-06-2014, 14:39

Badania postrzegania oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich i łotewskich konsumentów przed rozpoczęciem oraz pod koniec kampanii „Pokochaj olej rzepakowy" pokazują, że kampania zmieniła postrzeganie konsumentów na temat atrybutów oleju rzepakowego - oceniają organizatorzy kampanii.

Jak wynika z badania aż dwukrotnie wzrosła świadomość na temat zawartości kwasów omega-3 w oleju rzepakowym i aż 80 proc. respondentów postrzega olej rzepakowy jako zdrowy tłuszcz. W przekonaniu respondentów olej rzepakowy to olej uniwersalny - świetny zarówno do ciepłych zastosowań kulinarnych (smażenie, pieczenie mięs i ciast), a także do sałatek.

10 czerwca nastąpiło oficjalne podsumowanie działań w ramach programu „Pokochaj olej rzepakowy". Kampania została zrealizowana na dwóch rynkach - polskim i łotewskim, a działania edukacyjno-promocyjne zostały zaplanowane na trzy lata. Organizatorem kampanii było Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską oraz Rzeczpospolitą Polską.

Celem kampanii „Pokochaj olej rzepakowy" było podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej.

Kampania była skierowana przede wszystkim do konsumentów, głównie kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych. Drugą grupą docelową kampanii byli liderzy opinii: dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze.

W ramach kampanii „Pokochaj olej rzepakowy" zrealizowano szereg działań skierowanych do dietetyków, ekspertów żywienia oraz konsumentów. Podczas trzech lat odbyło się wiele warsztatów, briefingów i spotkań. Zrealizowano akcje informacyjno-degustacyjne w supermarketach. Kampania była obecna w prasie, radiu, telewizji oraz internecie, w tym w mediach społecznościowych.

Badania CATI na temat postrzegania oleju rzepakowego zostały zrealizowane w maju 2014 r. przez GFK Polonia na polskim i łotewskim rynku (Polska: N=600, Łotwa: N=300).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 17-06-2014, 09:19:
Śmieszne to jest. To tak, jakby Włosi czy Hiszpanie mieli przekonywać swoich krajach, że oliwa, szczególnie z pierwszego tłoczenia jest lepsza od np. oleju z pestek winogron (jednego z gorszych olejów, w ogóle). Każdy głupi wie, że olej rzepakowy jest najlepszy i najbardziej "ogólny", tzn. nadaje się świetnie i do smażenia i do sałatek. Zamiast kupować jakieś oleje słonecznikowe czy oliwę z oliwek lepiej kupić dobry olej rzepakowy, choć nawet te słabsze są lepsze od innych olejów. Ten olej powinien stać się podstawą polskiej diety i tu nie powinno być żadnego dyskutowania. Można używać oleju lnianego, rydzowego czy innych, ale te, głównie nadają się do sałetek, dla celów zdrowotnych.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH