Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie: 28 proc. wzrost przychodów w I poł. 2009 r., akwizycje dopiero w 2010 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2009, 11:57
Makarony Polskie: 28 proc. wzrost przychodów w I poł. 2009 r., akwizycje dopiero w 2010 r.

Od początku stycznia 2009 r. do końca czerwca 2009 r. przychody Grupy Makarony Polskie, przekroczyły 55 879 tys. zł i były o 28 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto za półrocze 2009 roku wyniósł 1.150 tys. zł w stosunku do straty (2.635) tys. zł w analogicznym okresie 2008 r.

W II kwartale 2009 roku przychody wyniosły 30.927 tys. zł, a wynik netto 630 tys. zł. Dla porównania - w I kwartale b.r. wynik wyniósł 520 tys. zł, natomiast w II kwartale 2008 roku Grupa odnotowała stratę w kwocie (903) tys. zł. Najszybciej rosła sprzedaż w segmencie makaronów - w stosunku do I półrocza ub. roku wzrost sprzedaży wyniósł 66 proc. i osiągnął poziom 44.550 tys. zł.

Wyniki poprawiła także spółka zależna - Stoczek. II kwartał 2009 roku zakończyła wynikiem 179 tys. zł, jednak nie pokryło to całkowicie straty z I kwartału - wynik Stoczka po I połowie 2009 roku wynosi (152) tys. zł.

- Dobre wyniki za I półrocze b.r. to efekt nowych kontraktów, które jesteśmy w stanie realizować dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych w segmencie makaronów oraz nadwyżek mocy w segmencie dań gotowych. Pomimo spowolnienia gospodarczego, rynek produkcji makaronów rośnie szybko, dynamicznie rozwija się sprzedaż eksportowa. - powiedział Paweł Nowakowski, prezes zarządu Makarony Polskie S.A. - Zakładamy dalszy wzrost sprzedaży zarówno w segmencie makaronów jak
też dań gotowych oraz przewidujemy poprawę efektywności w wyniku zwiększenia skali produkcji.

Udział przychodów ze sprzedaży eksportowej wykazuje silną tendencję wzrostową - wartość sprzedaży eksportowej w I półroczu 2009 roku wzrosła w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o ponad 80 proc.

- Spółka Makarony Polskie zakończyła podstawową część procesu inwestycyjnego, dzięki czemu większość nadwyżek finansowych Grupa może przeznaczać na spłatę zobowiązań oprocentowanych. Koncentrujemy się na poprawie efektywności i przygotowaniu struktur wewnętrznych do dalszego dynamicznego rozwoju. Do końca roku zamierzamy wprowadzić nowy system informatyczny wspomagający zarządzanie oraz zakończyć trwający od 2008 roku proces reorganizacji Grupy - dodaje Paweł Nowakowski. - W przyszłości zamierzamy rozwijać sprzedaż makaronów i dań gotowych oraz poszerzyć asortyment produktów. W ramach realizowanej strategii rozwoju nie wykluczamy akwizycji, jednak ewentualne transakcje zostaną przeprowadzone nie wcześniej niż w 2010 roku.

Grupa Makarony Polskie rozwija się w tempie około 30 proc. średniorocznie od 2003 roku i zgodnie z deklaracjami zamierza takie tempo utrzymać w przyszłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH