Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie chcą postawić na innowacyjne zastosowania w swoich projektach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 10:21
Makarony Polskie chcą postawić na innowacyjne zastosowania w swoich projektach
Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie

Rok 2018 i 2019 są dla nas czasem, w którym firma przejdzie głęboki proces przebudowy. Ostatnie lata były okresem budowy fundamentów – stwierdził w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.

Jak powiedział nam Zenon Danilowski, spółka w najbliższym czasie postawi na innowacyjne zastosowania w swoich projektach.

– Z jednej strony koncentrowaliśmy się na poprawie wskaźników ekonomicznych. Pragnę zwrócić uwagę, że rentowność EBITDA jest na poziomie ok. 10%, a zadłużenie utrzymuje się na niskim poziomie. Z drugiej strony nasza pozycja rynkowa umacnia się jako lidera private label i lidera trendów nowoczesnych jak: prozdrowotność, convenience, premiumizacja czy też różnorodność oferty. Tak więc dorobek ostatnich lat zmobilizował Makarony Polskie i Stoczek Natura do podjęcia odważnych decyzji inwestycyjnych. Nasze projekty są innowacyjne, dopasowane do oczekiwań dzisiejszego klienta. Przeprowadziliśmy gruntowną analizę trendów rozwoju kategorii produktów, które są w naszym portfolio. Podjęliśmy decyzję o ekspansji w produkcji makaronów i dań gotowych, w które to inwestujemy obecnie duże pieniądze. Klient oczekuje, aby produkt zmieniać i dopasowywać do jego potrzeb.

Wspomniane inwestycje poszerzą portfolio poszczególnych marek spółki.

– Inwestycje, które będziemy realizować w tym i przyszłym roku w Rzeszowie i Stoczku to bardzo innowacyjne projekty. Chcemy zakupić maszyny, które będą w stanie wyprodukować nowe produkty, np. makaron z roślin strączkowych, czyli takich, które nie zawierają glutenu. Te linie będą mniejsze od obecnych. Stawiamy na jakość i elastyczność, a w mniejszym stopniu na ilość. Dodatkowo inwestujemy w projekty bardzo nowoczesne, np. w Stoczku powstanie linia do produkcji dań gotowych – pełnych obiadów. To ma być niedrogi i smaczny zestaw. Ten kierunek ma być też odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Mówiąc o Stoczku, na pewno zostawimy tam to, co najlepsze, czyli produkty tradycyjne, hand-madowe jak np. fasolka, bigos, gołąbki czy flaki. Ten segment chociaż nie rośnie dynamicznie, ma swojego klienta – wyjaśnił prezes spółki.

– Mamy cztery wiodące projekty inwestycyjne. Dwa w produkcji makaronów i dwa w daniach gotowych o łącznej wartości 50 mln złotych, z czego 30 mln zł to inwestycja w Rzeszowie, 15 mln zł w Stoczku, a 5 mln zł w Częstochowie, przy czym inwestycja w Częstochowie sprowadza się do unowocześnienia istniejących linii – podsumował Daniłowski.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Klient oczekuje, aby produkt zmieniać i dopasowywać do jego potrzeb - wywiad z prezesem Makarony Polskie

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 461) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane