Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie inwestują w innowacyjne opakowania dań gotowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 28-03-2013, 11:06
Makarony Polskie inwestują w innowacyjne opakowania dań gotowych
Na zdj. Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

Grupa Makarony Polskie wprowadzi na rynek testowe partie dań gotowych w innowacyjnych opakowaniach - w pojemnikach zamykanych w modyfikowanej atmosferze. - Jesteśmy na etapie wdrażania tych produktów, pierwsze próby sprzedaży będą przeprowadzane w jednej z polskich sieci sklepów, prawdopodobnie jeszcze w kwietniu. Na dużą skalę wprowadzimy je do obrotu jesienią, po tegorocznych zbiorach warzyw - mówi Zenon Daniłowski, prezes Makaronów.

Jak tłumaczy, rynek dań gotowych jest rynkiem o bardzo małej dynamice wzrostu. - Rynek dań gotowych wzrósł o 2 proc. w ostatnim roku i wartościowo był szacowany na poziomie 371 mln zł. Nasza sprzedaż na tym rynku wynosiła za ubiegły rok 12 mln zł, jest to udział na poziomie 3-4 proc., która dla nas jest daleko niesatysfakcjonujący - mówi Zenon Daniłowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Makarony Polskie dostrzegły dwa nowe obszary w tym segmencie, które dynamicznie rosną, są to: rynek produktów ekologicznych i rynek dań o krótszym terminie przydatności. Należący do grupy Stoczek Natura otrzymał już certyfikat na produkcję ekologiczną, którą zamierza rozwijać głównie w eksporcie.

- Szacujemy, że sprzedaż produktów ekologicznych na rynku krajowym, na początku nie przyniesie oszałamiających wyników, gdyż produkty te są relatywnie drogie. Konsumenci często deklarują zakup produktów ekologicznych, jednakże zbyt wysoka cena, często ich zniechęca - tłumaczy Zenon Daniłowski.

- Podczas targów BIOFACH w Norymberdze nasze produkty ekologiczne spotkały się z dużym zainteresowaniem. Nawiązaliśmy wiele kontaktów. Jeszcze w tym roku planujemy rozpocząć eksport produktów ekologicznych, głównie na rynek niemiecki, francuski i angielski. Nie będą one sprzedawane pod naszym brandem, ale usługowo firmom, które już istnieją na tamtych rynkach - dodaje.

Spółka będzie także produkować dania gotowe, szczególnie sałatki, surówki w pojemnikach zamykanych w modyfikowanej atmosferze, czyli dania do szybkiej konsumpcji.

- Planujemy inwestycję w linię do pakowania w modyfikowanej atmosferze. Kupujemy nowe automaty, jest to inwestycja na poziomie 3 mln zł. Źródłem finansowania będzie prawdopodobnie leasing, jednakże zamierzamy przyjrzeć się również programom unijnym, a co idzie za tym naborom w ramach PROW - mówi prezes Makaronów Polskich.

Jak mówi, produkty te będą stanowiły dwa rodzaje dań gotowych. - Pierwsze to produkty, które już są w naszej ofercie tj. gołąbki, pulpety i klopsy - zostaną one przeniesione w nowe opakowania. Z drugiej strony planujemy wprowadzić na rynek nowe produkty, jak np. sałatki i surówki - tłumaczy Zenon Daniłowski.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 969) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH