Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie: Na rynku brakuje osób na stanowiska średniej kadry kierowniczej i technicznej

O ile nie mamy problemów z pracownikami wykonującymi prace manualne, to jest kłopot z kadrą na poziomie średnim, tj. liderów, operatorów, mechaników. Nie chodzi tu tylko o wzrost płac, ale w Polsce zaczyna brakować osób o takich kwalifikacjach. Może to być wyzwanie nie tylko dla naszych spółek, ale także innych firm w Polsce – mówił Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.

Makarony Polskie: Na rynku brakuje osób na stanowiska średniej kadry kierowniczej i technicznej
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. PTWP

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 18-03-2019, 10:42

Jak powiedział prezes, obecnie wyzwaniem dla spółki, ale także całego rynku jest pozyskanie wykwalifikowanych pracowników.

– Ważnym dla nas tematem, z którym borykamy się na co dzień, jest pozyskiwanie pracowników. Obecnie na rynku brakuje osób na stanowiska średniej kadry kierowniczej i technicznej. O ile nie mieliśmy problemów z pracownikami wykonującymi prace manualne, to był kłopot z kadrą na poziomie średnim, tj. liderów, operatorów, mechaników. Nie chodzi tu tylko o wzrost płac, ale w Polsce zaczyna brakować osób o takich kwalifikacjach, i może to być wyzwanie nie tylko dla naszych spółek, ale także innych firm w Polsce – tłumaczył Zenon Daniłowski.

Mimo problemów związanych z zatrudnieniem czy wzrostem cen surowców, prezes pozytywnie ocenił działalność Grupy w minionym roku.

– Mówiąc o naszych głównych spółkach Makaronach Polskich i Stoczku, prowadziliśmy i nadal prowadzimy dużo projektów inwestycyjnych, ale przede wszystkim produkujemy makarony i dania gotowe na rynek. Jeśli chodzi o produkcję, naszym głównym wyzwaniem w minionym roku był wzrost sprzedaży i utrzymanie rentowności na wysokim poziomie. Nasza firma w 2017r. odnotowała rentowność ok. 4 proc netto. W 2018 był to nasz cel minimum. Aby go osiągnąć trzeba było utrzymać relacje między sprzedażą a kosztami. Nie było to proste, bowiem presja na wzrost kosztów jest ogromna. W ubiegłym roku w głównej mierze sprzedawaliśmy produkty private labels, ale także produkty pod naszymi markami, rozwijaliśmy eksport. Uważam, że 2018 był dobrym rokiem dla naszej Grupy – powiedział Zenon Daniłowski.

Wywiad z prezesem spółki Makarony Polskie wkrótce na portalu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Makarony Polskie SA RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Tomasz 2019-03-19 10:32:49
    Jak sie produkuje dla biedrony najtańsze badziewie -to trudno o wiekszy wzrost .To co robicie to chluby wam nie przynosi
  • Aga 2019-03-19 18:38:47
    Ostatnio kupiłam na spróbowanie was makaron o nazie makarony polskie-rozpadl sie w gotowaniu. wywalilam do kosza juz nie kupie
  • Ryszard 2019-03-21 13:30:45
    Szanowna Pani Ago. Akurat jadam makarony z tej firmy, choć pod marką Sorenti. gdyż używam makaronów twardych do pesto. I powiem tak. Gdyby była wojna, modliłaby się Pani o paczkę makaronu firmy Makarony Polskie i nawet jeśli by taki Pani miała, to pewnie musiałaby Pani jeść go na surowo, bo nie było by węgla, gazu, czy drewna, żeby go ugotować przez zalecane 8 minut, już nie mówiąc o 20 minutach, by później go wyrzucić. Wstyd wyrzucać jedzenie, wstyd nie czytać sposobu przygotowania.
  • ddds 2019-03-24 21:11:28
    makarony tylko włoskie ewentualnie greckie jedna firma bez reklamy i z czech

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.