Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie: Najważniejsze w rozwoju polskiego eksportu są informacja i promocja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-01-2013, 16:03
Makarony Polskie: Najważniejsze w rozwoju polskiego eksportu są informacja i promocja
Malwina Trzcińska, Export & B2B Sales Specialist Makarony Polskie SA

Największą barierą w aktywności gospodarczej za granicą jest dezinformacja - wielu producentów ze względu na brak wiedzy dotyczącej preferencji zakupowych oraz kultury panującej w danym państwie już na starcie popełnia kardynalne błędy, które zamykają im drogę do dalszych negocjacji - ocenia Malwina Trzcińska, Export & B2B Sales Specialist Makarony Polskie SA.

- Niestety, w dobie Internetu początkowo bazujemy na źródłach wtórnych, ponieważ nie stać nas na przeprowadzanie kosztownych badań rynków zagranicznych na własną rękę. Uważam, że powinna zostać przeprowadzona szczegółowa ankieta dotycząca państw, którymi głównie zainteresowani są przedsiębiorcy z Polski, a następnie przeprowadzone analizy tych rynków - proponuje Malwina Trzcińska.

Ponadto, jej zdaniem za mało pieniędzy jest przeznaczonych na dofinansowywanie wydarzeń targowych oraz misji wyjazdowych organizowanych przez instytucje rządowe. - Pomimo mnogości takich wydarzeń nie zawsze udaje się zakwalifikować na nie, ze względu na ograniczoną liczbę miejsc - mówi. Dodaje, że oczekuje także większego skupienia się instytucji państwowych na dostarczaniu potrzebnych badań rynkowych dla producentów żywności.

Podkreśla ważność promocji Polski na arenie międzynarodowej. - Zdecydowanie stawiajmy na promocję Polski. Powinniśmy walczyć ze stereotypami panującymi na świecie, promować polskość produktów, która w odniesieniu do konkretnych odbiorców będzie trafiać bezpośrednio w różne gusta. Np. w Niemczech powinniśmy stawiać na jakość produktów, na Ukrainie na ich europejskość, we Francji na niszowość i wyszukany smak a w Rosji np. na niską cenę - proponuje Malwina Trzcińska.

Jej zdaniem, w kwestii działalności administracji rządowej, można postawić kilka zarzutów. - Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że największą niewiadomą jest współpraca z WPHI. Jest to prawdziwa loteria - bywa, że w ciągu tego samego dnia dostaję od przedstawicieli WPHI listę kupców w sieciach zainteresowanych grupą proponowanych przeze mnie produktów, listę wydarzeń targowych, opracowanie dotyczące rynku itp. a w innych przypadkach albo nie otrzymuję żadnej odpowiedzi, albo jestem skierowana do wyszukiwarek internetowych - mówi.

Natomiast, jak ocenia, na pochwałę zasługuje PAIiIZ, która coraz lepiej organizuje wydarzenia targowe w ramach Programu Rozwoju Polski Wschodniej - wydarzenia są refundowane w 100 proc., już na początku roku ogłaszane są przetargi, dzięki czemu jest czas na solidne przygotowanie sią do targów. Jednak patrząc obiektywnie, tylko Polska Wschodnia może skorzystać z takiego projektu.

Przeczytaj także:

Dyrektor Jutrzenka Colian: Promocja to najważniejsze wsparcie eksportu

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH