Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie stawiają na przetwory

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2014, 12:41
Makarony Polskie największy wzrost sprzedaży przewidują w przetworach mięsno-warzywnych oraz owocowych
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

- Brandy Stoczek i Tenczynek są w trakcie regionalizacji. Tenczynek będzie produktem skierowanym głównie do klientów w regionie Małopolski. Z kolei Stoczek będzie dystrybuowany na Lubelszczyźnie, Mazowszu i w Świętokrzyskim a także na rynkach zagranicznych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

- Tenczynek i Stoczek w przeszłości były mocno osadzone lokalnie i są rozpoznawalne w konkretnych regionach Polski. Będziemy się tam rozwijać, gdzie nasze produkty mają już klienta. Zdobywamy rynek poprzez odwoływanie się do tradycji i patriotyzmu - mówi Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Brandy Tenczynek i Stoczek w Europie Zachodniej dobrze się sprzedają na stoiskach „ethnic food". Sprzedaż marki Stoczek Męska Rzecz, wyniosła w 2013 roku 3,1 mln zł. W tym roku liczymy, że będzie to co najmniej dwukrotnie więcej.
 
- W tym roku planujemy tradycyjnie rozwój kategorii makarony, ale największy wzrost sprzedaży w 2014 r. przewidujemy w przetworach mięsno-warzywnych oraz owocowych. Szacujemy, że w segmencie dżemów, nadzień słonych i słodkich dla piekarnictwa i cukiernictwa, przyrosty sięgną w tym roku co najmniej 20 proc. Największym wyzwaniem dla Grupy jest zwiększenie udziałów w naszej sprzedaży produktów Stoczek Natura Sp. z o.o. W Stoczku zaledwie połowa mocy jest wykorzystywana, toteż mamy duże rezerwy, szczególnie w dwóch obszarach: przetworów mięsno-warzywnych i owocowych. Tu spodziewamy się wzrostów sprzedaży. Ciekawym kierunkiem działalności jest również kooperacja, np. usługowe pakowanie produktów na zlecenie - dodaje prezes.
 
W ubiegłym roku Stoczek sprzedał produkty za ponad 30 mln zł. W tym roku grupa chce przekroczyć 40 mln zł przychodów ze sprzedaży a w 2015 r. 60 mln zł.
 
- W produktach makaronowych nie planujemy specjalnych nowości. Za to w segmencie przetworów jak najbardziej, np. dżemy z dodatkami smakowymi, które są dedykowane wymagającym konsumentom. Nie wszyscy konsumenci szukają niskiej ceny. Dlatego planujemy wejść w segment dżemów o wyższej zawartości owoców, co zrozumiałe w produkty droższe. Dla przykładu wielu klientów poszukuje dżemów i konfitur z cukrem. Coraz więcej konsumentów czyta etykiety i zwraca uwagę na skład produktu. Chcemy dobrą recepturą i jakością przyciągać nowych konsumentów - dodaje prezes.

 
Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 11-04-2014, 11:07:
Panie Prezesie, takie bajki opowiada Pan już dwa lata. Trzeba się wziąć do roboty bo sam pijar nie spowoduje wzrostu sprzedaży upadających spółek.
  • analityk 01-04-2014, 13:06:
rozwój wg. wzoru: makarony polskie - kolesie - szkoła handlowa - kolesie - teorie niszczące innych - kolesie - inspekcja kontrolna - kolesie - niszczenie konkurencji = wzrost produkcji makaronu
  • leszek k 29-03-2014, 20:34:
Jak się przez 2 lata kładło sprzedaż, to teraz można planować wzrosty , gorzej już być nie może, więc tylko wzrost, trzeba wziąć się do roboty i coś w końcu zacząć sprzedawać,

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH