Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie planują akwizycje w segmencie produktów świeżych

  • Autor: Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2012, 10:51
Makarony Polskie planują akwizycje w segmencie produktów świeżych
Zenon Daniłowski, nowy prezes Makaronów Polskich

Makarony Polskie chcą w tym roku rozwijać się organicznie. Spółka zainwestuje w modernizację zakładu w Rzeszowie do 2 mln zł, a w przyszłości chce zbudować na terenie tego zakładu nowy magazyn. Jak podkreśla prezes Zenon Daniłowski, firma nie wyklucza także w dalszej perspektywie czasu aktywnego udziału w konsolidacji rynku, szczególnie w segmencie produktów świeżych.

Spółka planuje modernizację zakładu w Rzeszowie. Ile może wydać na ten cel?

Myślę, że będzie to kwota 1,2 - 2 mln zł.

Czy zakład w Rzeszowie potrzebuje jeszcze innych inwestycji?

W przyszłości widzimy konieczność wybudowania nowego magazynu na terenie zakładu w Rzeszowie, co będzie kosztowało zdecydowanie więcej, dlatego czekamy na sprzedaż nieruchomości w Płocku. Na razie łączymy dwa zakłady.

O programie inwestycyjnym będziemy mówili po sprzedaży nieruchomości w Płocku. W tej chwili staramy się wykorzystać optymalnie ten potencjał, który już mamy, a mamy w Rzeszowie najnowocześniejszy zakład produkcji makaronów w tej części Europy.

Ten rok traktujemy jako rok pracy organicznej. Nie planujemy żadnych spektakularnych działań.

Czy możliwy jest rozwój spółki poprzez przejęcia w przyszłości?

Oczywiście. Uważam, że procesy akwizycji i łączenia spółek są nieuchronne, chociażby dlatego, że nasze otoczenie - zarówno handel jak i producenci surowców - ciągle podlega procesom koncentracji i konsolidacji i musimy nadążać za tymi trendami.

Spółka chce uczestniczyć w procesach konsolidacji. Nie jestem jednak przekonany, czy dzisiaj większy producent makaronów niż my miałby lepszą sytuację na rynku. Powstaje pytanie, czy dalsze zwiększanie mocy ma sens?

Na dziś myślę, że w makaronach nie.

Co innego natomiast akwizycja w segmentach rozwojowych, rosnącego rynku - czyli np. produktów świeżych, innowacyjnych. Nasze kompetencje są bardzo szerokie - Stoczek to nowoczesny zakład, który z owoców i warzyw w zasadzie jest w stanie zrobić wszystko.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • madafaka 23-07-2012, 23:19:
ciekawe jakie swoje aktywo chce makaronom sprzedac prezes
  • blogkupca.pl 23-07-2012, 19:26:
Pod warunkiem że zdążą. Klika PSL. Mocne powiązania ze Związkiem Młodzieży Wiejskiej.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.