Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie planują do 2012 r. 300 mln zł przychodów, nie wykluczają akwizycji

  • Autor: gpwinfostrefa.pl / PAP
  • Data: 25-03-2010, 09:36
Makarony Polskie planują do 2012 r. 300 mln zł przychodów, nie wykluczają akwizycji

Makarony Polskie chcą w 2010 r. osiągnąć 3 proc. rentowności netto sprzedaży oraz 10 proc. EBITDA, a w 2012 roku co najmniej 300 mln zł zł przychodów. Spółka zamierza poszerzać portfel produktów i marek i nie wyklucza przy tym akwizycji, które mogłaby sfinansować z emisji akcji lub obligacji - ponformowała spółka w komunikacie prezentującym strategię na lata 2010-2012.

"Strategicznym celem Grupy Makarony Polskie jest osiągnięcie i utrzymanie pozycji w pierwszej trójce największych dostawców poszczególnych kategorii produktów lub co najmniej 10-proc. udział w polskim rynku" - napisano w strategii.

Spółka podała, że zamierza poszerzać ofertę o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców). Nowe marki i produkty mają być tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje.

"Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju Grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców" - głosi komunikat.

"Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny Spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji" - dodano.

Spółka ocenia, że bezpieczeństwo płynności zapewni jej utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50 proc. kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotności EBITDA. Grupa zamierza nadal wykorzystywać środki z dotacji.

Makarony Polskie chcą w roku 2012 osiągnąć co najmniej 300 mln zł przychodów, w stosunku do 117,5 mln zł osiągniętych w roku 2009.

Spółka zakłada, że rentowność netto sprzedaży będzie rosła z 2 proc. w 2009, przez 3 proc. w 2010 r., do 4 proc. w roku 2012 roku.

Z kolei wartość EBITDA, która w 2009 roku wyniosła 8 proc., ma wzrosnąć do 10 proc. w 2010 r. i do 12 proc. w roku 2012.

Spółka chce także, by w 2012 roku 50 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów markowych. Spółka chce to osiągnąć poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację.

Makarony Polskie określiły strategiczne kierunki rozwoju w latach 2010-2012. Są to m.in.: umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych, zapewnienie kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi poprzez oferowanie produktów pod markami należącymi do grupy, jak też w segmencie private label, a także rozwój oferty produktowej z zapewnieniem synergii w zakresie zaopatrzenia surowcowego, produkcji, dystrybucji oraz marketingu.

Spółka zakłada też rozwój struktur sprzedaży i dystrybucji numerycznej na polskim rynku oraz zwiększenie sprzedaży eksportowej, budowanie przewagi technologicznej i produkcyjnej poprzez inwestycje w innowacyjne rozwiązania oraz automatyzację i skalę działalności, a także zapewnienie rozwoju organicznego na poziomie co najmniej 20 proc. rocznie.

Spółka poinformowała, że prezentowana strategia została pozytywnie zaopiniowana przez radę nadzorczą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH