Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie podsumowują 2014 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-05-2015, 10:37
Makarony Polskie podsumowują 2014 r.

Przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w 2014 roku wyniosły 123,8 mln zł i były o 7,9 mln zł niższe w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Spadek przychodów ze sprzedaży odnotowany w 2014 roku wynikał m.in. z realizacji jednorazowych kontraktów dla Agencji Rynku Rolnego i Agencji Rezerw Materiałowych w 2013 roku oraz rezygnacji grupy z realizacji nisko rentownych kontraktów na dostawy produktów makaronowych do zagranicznych sieci handlowych (w 2013 roku), co bezpośrednio wpisuje się w strategię poprawy rentowności Grupy Makarony Polskie wdrożoną przez zarząd spółki.

Koszt sprzedanych produktów usług, towarów i materiałów w 2014 roku wyniósł ok. 96,5 mln zł (spadek o 6,2 proc.). W konsekwencji wygenerowany w 2014 roku wynik brutto ze sprzedaży jest o 5,2 proc. niższy od wyniku wygenerowanego w 2013 roku. Rentowność sprzedaży mierzona na poziomie wyniku brutto ze sprzedaży osiągnęła 22,1 proc. w stosunku do 21,9 proc. w 2013 roku.

Grupa kontynuuje strategię minimalizacji kosztów sprzedaży (spadek o ok. 17 proc. vs 2013 rok) oraz
kosztów ogólnego zarządu (spadek o 2 proc. vs 2013 rok). Wynik na działalności operacyjnej (EBIT) w 2014 roku wyniósł 7,6 mln zł w porównaniu do 5,1 mln zł w 2013 roku, co oznacza wzrost o ok. 50 proc. Rentowność działalności operacyjnej wyniosła 6,2 proc. w stosunku do 3,9 proc. w 2013 roku.

Zysk netto w 2014 roku wyniósł 4,1 mln zł w stosunku do 2,9 mln zł w 2013 roku co oznacza wzrost o ok. 43 proc.. W konsekwencji rentowność sprzedaży liczona na poziomie zysku netto wyniosła 3,4 proc. (2,2 proc. w 2013 roku).

W 2014 roku Grupa konsekwentnie realizowała wdrożony w 2013 roku program optymalizacji zatrudnienia zakładający stabilizację zatrudnienia na stałych etatach na poziomie niezbędnego minimum oraz uelastycznienie zatrudnienia w zakładach produkcyjnych poprzez uzależnienie jego poziomu od zmian wielkości produkcji. Polityka kadrowa Grupy Makarony Polskie w 2014 roku ukierunkowana była na utrzymanie wysokiej klasy specjalistów, którzy dzięki swojej wiedzy
i doświadczeniu zapewniają najwyższy poziom realizowanych przez Grupę procesów biznesowych - informuje spółka w raporcie.

Rok 2014 upłynął pod znakiem licznych wprowadzeń w asortymencie brandowym, zwłaszcza intensywnej rozbudowy oferty makaronów pod marką kluczową „Makarony Polskie”. W roku 2014 rozwijana była współpraca ze stałymi odbiorcami wprowadzając nowe kategorie i nowy asortyment przetworów mięsno-warzywnych, warzywnych i owocowych m.in. u takich klientów jak Żabka, Stokrotka, Intermarche, Grupa Specjał. Duże zainteresowanie zakupami produktów private label w Grupie Makarony Polskie przez wiodące, a także mniejsze sieci jest dowodem na wysoką jakość,
sprawność organizacyjną Grupy Makarony Polskie i świadczy o naszej pozycji konkurencyjnej
i wiarygodności.

Spółka, po przeprowadzonych w 2013 roku wewnętrznych analizach, zdecydowała o koncentracji produkcji makaronów w zakładzie produkcyjnym w Rzeszowie i o rozwoju tego zakładu. Koncentracja produkcji makaronów jest niezbędna w celu pełnego wykorzystania efektu skali. Lokalizacja Rzeszowa została wybrana w związku z niższymi kosztami energii, łatwiejszym procesem instalacji linii technologicznych oraz większą możliwością docelowej rozbudowy zakładu. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsument 28-05-2015, 09:27:
jest tak dobrze że przygotowujemy się do sprzedaży całości bo dalej nie da się pompować

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH