Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie poprawiły wyniki w I kwartale 2016 r.

Makarony Polskie w I kwartale 2016 r. wypracowały 31,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,4 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 30,7 mln zł oraz 1,2 mln zł.

Makarony Polskie poprawiły wyniki w I kwartale 2016 r.
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio

Grupa Makarony Polskie po I kwartale 2016 roku wygenerowała zysk netto w wysokości 1,4 mln zł. W Grupie wprowadzono wiele zmian mających na celu zwiększenie efektywności produkcji i zmniejszenie kosztów stałych. Wpływ na osiągane wyniki będą miały m.in. następujące działania: budowanie przewagi technologicznej i produkcyjnej poprzez inwestycje w innowacje i automatyzacje, rozwój działalności R&D w obszarze innowacyjnych produktów: żywności funkcjonalnej, prozdrowotnej oraz dedykowanej do konkretnie nazwanych grup docelowych - w spółce Makarony Polskie SA powołano zespół interdyscyplinarny, który przy współpracy z instytucjami naukowymi pracuje nad opracowaniem innowacyjnych technologii wytwarzania nowych produktów niskoprzetworzonych i prozdrowotnych, łatwych w przyrządzeniu - informuje spółka w raporcie.

Zakład produkcyjny w Rzeszowie w II półroczu 2015 roku uzyskał certyfikat przetwórstwa dla produktów ekologicznych: makaron z mąki razowej z pszenicy durum i makaron z mąki z twardoziarnistej pszenicy durum (spółka zaoferuje nową linię produktów BIO w 2016 roku). 

W spółce Stoczek Natura Sp. z o.o. prowadzone są badania mające na celu dostosowanie się do globalnych trendów produkcji żywności: produkty convenience, produkty prozdrowotne, produkty pakowane w atmosferze modyfikowanej oraz ekologiczne. Powołano konsorcjum, którego liderem została spółka Stoczek Natura Sp. z o.o. do rozwoju innowacyjnych technologii produkcji suszu, przy współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie. 

- Obecna sytuacja finansowa grupy, jej potencjał produkcyjny oraz pozycja rynkowa stwarzają szanse dla dalszego rozwoju, istnieje jednak wiele czynników, szczególnie o charakterze zewnętrznym, które bezpośrednio bądź pośrednio mogą mieć wpływ na wyniki finansowe osiągane w kolejnych latach. Ryzykiem mogą być ewentualne zmiany nawyków konsumentów, np. ze względu na rosnące ceny lub publikowane powszechnie informacje nt. walorów zdrowotnych danej kategorii produktów - informuje zarząd w komunikacie.

Spółka Makarony Polskie SA jest producentem makaronów. Spółka oferuje makarony w wielu różnorodnych formach: świderki, pióra, spaghetti, kolanka, nitki, muszelki i wiele innych - wytwarzane na bazie mąki durum i mąki z pszenicy zwyczajnej, jak również z mąk rzadziej stosowanych z tzw. zbóż pierwotnych np. orkisz. W swoim portfolio spółka posiada również produkty odpowiadające na trendy żywności prozdrowotnej - makarony z dodatkiem kwasów Omega 3. Planowane jest uruchomienie produkcji wyrobów BIO. Podstawowe oferowane marki makaronów to Makarony Polskie, Sorenti i Abak (bibrand z Makarony Polskie). Pod marką Sorenti oferowane są również sosy do makaronów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Makarony Polskie RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    Zenon Daniłowski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.