REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Makarony Polskie poszerzają ofertę o produkty z segmentu żywności funkcjonalnej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 23-03-2012, 14:10
Makarony Polskie poszerzają ofertę o produkty z segmentu żywności funkcjonalnej
Na zdj. Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich

Spółka Makarony Polskie wchodzi w segment żywności funkcjonalnej. Testowe partie makaronów z dodatkiem kwasów omega 3 i omega 6 trafiły na rynek w grudniu ubiegłego roku, a do końca tego roku mogą być już dostępne w szerokiej dystrybucji. Spółka deklaruje, że jeśli produkty spodobają się konsumentom, rozważy wprowadzenie takich dodatków we wszystkich swoich makaronach.

REKLAMA

- Wprowadzamy na rynek, na razie testowo, makarony Sorenti z dodatkiem kwasów omega 3 i omega 6. W grudniu uruchomiliśmy partię testową, ale myślimy o wprowadzeniu takiej linii do końca tego roku - mówi prezes Makaronów Polskich Paweł Nowakowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak podkreśla prezes, badania nad produktem trwały dwa lata. - Chcieliśmy mieć zaświadczenia, że ten produkt nie jest niewłaściwie skomponowany, czyli nie ma ubocznych efektów łączenia określonych składników - tłumaczy.

Spółka nie liczy na duże obroty, jednak, jeśli produkty spotkają się z pozytywnym efektem, może zacząć dodawać składniki prozdrowotne do wszystkich swoich makaronów. - Zastanowimy się nad stosowaniem powszechnie w makaronach, które sprzedajemy na co dzień, takich dodatków, czyli dodawaniem składników, które kiedyś występowały w zbożach, a które w obecnych warunkach upraw z niektórych mikroelementów się wyjałowiły - mówi Paweł Nowakowski.

- Nasza strategia zakłada, że będziemy oferować produkty dobre jakościowo i zdrowe. Dlatego szukamy możliwości oferowania produktów prozdrowotnych - dodaje.

Zauważa, że omega 3 to dodatek, który występował dosyć powszechnie w uprawach, jednak z czasem jego zawartość spadła. - Z drugiej strony, chcielibyśmy sprzedawać produkty zdrowe, by wyróżnić nasze produkty jako lepsze, atrakcyjniejsze dla konsumenta - mówi.

Zdaniem Pawła Nowakowskiego, Polacy są coraz bardziej świadomi, czym jest żywność funkcjonalna.

- Rynek produktów funkcjonalnych, bioproduktów, rośnie w tempie kilkudziesięcioprocentowym, choć oczywiście z bardzo małej bazy. Obserwujemy ten rynek. W segmentach, w których jesteśmy, jest on jeszcze stosunkowo nieduży, ale widzimy tendencję, by jeść zdrowo - mówi Paweł Nowakowski.

Przeczytaj także:

Makarony Polskie liczą na 3-proc. rentowności netto w drugim półroczu

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • data 27-03-2012, 07:50:
Nawet po dodaniu "złota" do makaronu nie wyjdziecie z niskiej półki
  • inwestor 24-03-2012, 06:21:
A co pan Bury nie może zalatwić agencyjnego kontraktu?
  • kknd 23-03-2012, 14:15:
czyli produkty oferowane do tej pory nie były dobre i nie były zdrowe???

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH