Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie przyglądają się kilku nowym projektom akwizycyjnym

  • Autor: PAP
  • Data: 17-03-2011, 21:25
Makarony Polskie przyglądają się kilku nowym projektom akwizycyjnym
Paweł Nowakowski, prezes spółki Makarony Polskie

Makarony Polskie, dzięki zakupowi Tenczynka, zwiększą w br. produkcję w spółce zależnej Stoczek z 1000 do 1500 ton, co oznacza wykorzystanie 75 proc. mocy wytwórczych. Grupa rozszerzy także sprzedaż pod własnymi markami i zdywersyfikuje odbiorców - powiedział prezes spółki, Paweł Nowakowski.

Grupa pracuje nad przejęciami i nie wyklucza emisji akcji, gdyby wartość transakcji przekroczyła 15 mln zł.

"Tenczynek wpłynie na zwiększenie wykorzystania mocy produkcyjnych w Stoczku. Obecnie produkcja wynosi ponad 1000 ton, a w przypadku likwidacji wąskich gardeł produkcyjnych jesteśmy w stanie dojść do 2000 ton. W tym roku przewidujemy wykorzystanie ok. 1500 ton, co stanowi blisko 75 proc. mocy produkcyjnych" - powiedział w wywiadzie dla PAP Nowakowski.

Prezes Makaronów Polskich poinformował, że Tenczynek pomoże również w realizacji założeń strategicznych grupy.

"Będzie to możliwe, po pierwsze, dzięki zwiększaniu sprzedaży produktów pod naszymi brandami. Jest to marka z ciekawym asortymentem i możliwością rozszerzenia oferty m.in. o dania gotowe. Po drugie, dzięki zmniejszeniu uzależnienie grupy od kontraktów, tj. te podpisane z Agencją Rynku Rolnego, PKP, czy z odbiorcami posiłków regeneracyjnych. Zależy nam na umowach, które nie zależą od jednorazowego przetargu rocznego" - dodał.

Makarony Polskie przyglądają się kilku nowym projektom akwizycyjnym, jednak żaden z nich nie znajduje się w zaawansowanej fazie realizacji.

"Mamy na oku kilka podmiotów, działających w segmencie przetwórstwa zbóż, owoców i warzyw. Interesują nas spółki o przychodach powyżej 15 mln zł" - powiedział Nowakowski.

"W przypadku akwizycji w przedziale 10-15 mln zł transakcja byłaby finansowana środkami dłużnymi, natomiast większe projekty wymagałyby emisji akcji, ale na chwile obecną nie planujemy takiego ruchu" - dodał.

Inwestycje na 2011 r., wraz z zakupem Tenczynka, mają wynieść 7,7 mln zł. Inwestycje w rozwój organiczny grupy pochłoną ponad 4 mln zł.

"Będą to inwestycje usprawniające efektywność oraz inwestycje w nowe produkty na bazie zboża, owoców i warzyw, które możemy produkować w naszych zakładach. Zrealizujemy je ze środków własnych" - poinformował prezes.

Wartość przeprowadzonej pod koniec lutego transakcji zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa Tenczynek od spółki Gardenau wyniosła 3,1 mln zł. Gardenau może otrzymać dodatkowo kwotę 1 mln zł uzależnioną od realizacji sprzedaży produktów pod marką Tenczynek, w okresie od zawarcia umowy do końca 2011 r., w wysokości co najmniej 9,3 mln zł.

"Spodziewamy się, że Tenczynek wygeneruje w tym roku 10 mln zł przychodów" - poinformował Nowakowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH