Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie sprzedają mniej makaronów i przetworów owocowo-warzywnych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2016, 11:38
Makarony Polskie sprzedają mniej makaronów i przetworów owocowo-warzywnych
Makarony Polskie planują dalszy wzrost w kategorii dań gotowych i przetworów. fot. Makarony Polskie

W I kwartale 2016 roku Makarony Polskie zanotowały spadek sprzedaży w kategoriach makaronów, przetworów warzywnych i owocowych. Wzrosła sprzedaż jedynie przetworów mięsno-warzywnych na skutek podpisania przez spółkę kilku kontraktów na produkcję produktów pod markami sieciowymi.

Przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w I półroczu 2016 roku wyniosły 59,1 mln zł i były o ok. 4,6 mln zł (5,7 proc.) niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku.

Wartość sprzedaży w kategorii makaronów była niższa o ok. 2,8 mln zł tj. ok. 5,7 proc. w stosunku do I półrocza 2015 roku. Jak tłumaczy spółka, spadek był wynikiem zainstalowania nowych mocy produkcyjnych przez dotychczasowych odbiorców w kanale B2B oraz zakończeniem realizacji jednego z kontraktów agencyjnych.

Jedyną kategorią Makaronów Polskich, której sprzedaż wzrosła w I kwartale 2016 r. były przetwory mięsno-warzywne. W analizowanym okresie zanotowano wzrost o ok. 0,2 mln zł do kwoty powyżej 7,1 mln zł.

Jak informuje spółka, wzrost w wysokości ok. 2,5 proc. (I półrocze 2016 roku vs. I półrocze 2015 roku) był wynikiem dobrze przeprowadzonej kampanii promocyjnej na dania gotowe w marce Stoczek i Męska Rzecz oraz pozyskania kilku kontraktów na produkcję produktów pod markami sieciowymi. W kolejnych okresach planowany jest dalszy wzrost w tej kategorii m.in. poprzez wprowadzenie nowości rynkowych. Dodatkowo sprzedaż nowych produktów będzie połączona promocją crossową z produktami innych producentów spożywczych.

W I półroczu 2016 roku MakaronyPolskie zanotowała spadek sprzedaży w kategoriach przetworów warzywnych (o 0,2 mln zł vs. I półrocze 2015 roku) oraz przetworów owocowych (o blisko 0,8 mln zł tj. ok. 31 proc. w stosunku do I półrocza 2015 roku).

Grupa planuje koncentrację produkcji na kluczowych kategoriach produktowych stopniowo weryfikując rentowność oraz wolumen produkcji przetworów warzywnych i owocowych. Planowane jest także uruchomienie zupełnie nowej produkcji, stąd powstaje konieczność odpowiedniego przygotowania zakładu produkcyjnego.

Makarony Polskie to polski producent makaronów wytwarzanych w technologii tłoczonej i walcowanej. Spółka oferuje makarony w wielu różnorodnych formach: świderki, kolanka, nitki, muszelki, spaghetti, pióra - wytwarzane zarówno na bazie mąki durum, jak też mąki makaronowej z pszenicy krajowej. Podstawowe marki makaronów to Makarony Polskie, Sorenti i Abak. Pod marką Sorenti oferowane są również sosy do makaronów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH