Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie sprzedają mniej makaronów i przetworów owocowo-warzywnych

W I kwartale 2016 roku Makarony Polskie zanotowały spadek sprzedaży w kategoriach makaronów, przetworów warzywnych i owocowych. Wzrosła sprzedaż jedynie przetworów mięsno-warzywnych na skutek podpisania przez spółkę kilku kontraktów na produkcję produktów pod markami sieciowymi.

Makarony Polskie sprzedają mniej makaronów i przetworów owocowo-warzywnych
Makarony Polskie planują dalszy wzrost w kategorii dań gotowych i przetworów. fot. Makarony Polskie

Przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w I półroczu 2016 roku wyniosły 59,1 mln zł i były o ok. 4,6 mln zł (5,7 proc.) niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku.

Wartość sprzedaży w kategorii makaronów była niższa o ok. 2,8 mln zł tj. ok. 5,7 proc. w stosunku do I półrocza 2015 roku. Jak tłumaczy spółka, spadek był wynikiem zainstalowania nowych mocy produkcyjnych przez dotychczasowych odbiorców w kanale B2B oraz zakończeniem realizacji jednego z kontraktów agencyjnych.

Jedyną kategorią Makaronów Polskich, której sprzedaż wzrosła w I kwartale 2016 r. były przetwory mięsno-warzywne. W analizowanym okresie zanotowano wzrost o ok. 0,2 mln zł do kwoty powyżej 7,1 mln zł.

Jak informuje spółka, wzrost w wysokości ok. 2,5 proc. (I półrocze 2016 roku vs. I półrocze 2015 roku) był wynikiem dobrze przeprowadzonej kampanii promocyjnej na dania gotowe w marce Stoczek i Męska Rzecz oraz pozyskania kilku kontraktów na produkcję produktów pod markami sieciowymi. W kolejnych okresach planowany jest dalszy wzrost w tej kategorii m.in. poprzez wprowadzenie nowości rynkowych. Dodatkowo sprzedaż nowych produktów będzie połączona promocją crossową z produktami innych producentów spożywczych.

W I półroczu 2016 roku MakaronyPolskie zanotowała spadek sprzedaży w kategoriach przetworów warzywnych (o 0,2 mln zł vs. I półrocze 2015 roku) oraz przetworów owocowych (o blisko 0,8 mln zł tj. ok. 31 proc. w stosunku do I półrocza 2015 roku).

Grupa planuje koncentrację produkcji na kluczowych kategoriach produktowych stopniowo weryfikując rentowność oraz wolumen produkcji przetworów warzywnych i owocowych. Planowane jest także uruchomienie zupełnie nowej produkcji, stąd powstaje konieczność odpowiedniego przygotowania zakładu produkcyjnego.

Makarony Polskie to polski producent makaronów wytwarzanych w technologii tłoczonej i walcowanej. Spółka oferuje makarony w wielu różnorodnych formach: świderki, kolanka, nitki, muszelki, spaghetti, pióra - wytwarzane zarówno na bazie mąki durum, jak też mąki makaronowej z pszenicy krajowej. Podstawowe marki makaronów to Makarony Polskie, Sorenti i Abak. Pod marką Sorenti oferowane są również sosy do makaronów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Makarony Polskie RSS ALERT    /    Makarony Polskie SA RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    rynek makaronu RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    Męska Rzecz RSS ALERT    /    Sorenti RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    dania gotowe 2016 RSS ALERT    /    przetwory mięsne RSS ALERT    /    przetwory owocowe RSS ALERT    /    przetwory warzywne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.209.201
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.