Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie w tym półroczu ogłoszą nową strategię

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 26-03-2013, 11:32
Makarony Polskie w tym półroczu ogłoszą nową strategię
Na zdj. Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

Spółka Makarony Polskie, producent makaronów, dań gotowych i przetworów owocowo-warzywnych szacuje, że do końca pierwszego półrocza ogłosi nową strategię. Zakłada ona między innymi zintegrowanie marek w segmencie makaronów oraz wejście w nowe kategorie produktowe w segmencie dań gotowych.

- Przygotowujemy nowy brand makaronów, który będzie integrował kilka drobnych marek, sprzedawanych i produkowanych do tej pory przez spółkę. To będzie produkt ze średniej półki, tradycyjny, polski, wytwarzany z miękkiej pszenicy krajowej. Jest duże zainteresowanie tym produktem, myślę, że pojawi się on na rynku w połowie tego roku - mówi9 w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski.
Dodaje, że wstępna estymacja sprzedaży zakłada 500 ton makaronu na miesiąc. - Mamy nadzieję, że ten produkt szybko się rozwinie - ocenia prezes.

Docelowo spółka będzie posiadać trzy marki w makaronach: Sorenti z segmentu makaronów włoskich, produkowany z semoliny, a także nową markę z segmentu średniego, która będzie integrowała kilka obecnych marek, jak Abak, czy Staropolski. Trzecia marka, w segmencie ekonomicznym to Solare, którą firma zamierza rozwijać szczególnie w segmencie tradycyjnym.

W ten sposób Makarony Polskie będą oferować trzy poziomy cenowe w makaronach. Na poziomie średnim znajdą się makarony zarówno w technologii tłoczonej jak i walcowanej, czyli rosołowe, które są produkowane z dodatkiem jaj.

Jak mówi Zenon Daniłowski, spółka nie planuje sprzedaży żadnej z marek makaronów. - Uważamy, że firma ma potencjał i widzimy dla siebie miejsce na rynku. Nie zamierzamy pozbywać się z naszej firmy żadnej z marek, raczej będziemy szli w kierunku ich integracji - podkreśla prezes.
Natomiast w segmencie dań gotowych i przetworów owocowo-warzywnych grupa posiada dwie marki: Tenczynek i Stoczek. Prezes podkreśla, że są to marki o charakterze lokalnym.

- Tenczynek to marka małopolska, zaś Stoczek to marka lubelsko-mazowiecko-świętokrzyska. Na tym terenie sprzedaż odbywa się na zadowalającym dla nas poziomie, zatem zamierzamy tam zwiększyć sprzedaż numeryczną. Jeśli chodzi o sprzedaż w skali całego kraju, to te produkty raczej nie znajdują masowego odbiorcy - mówi Zenon Daniłowski.

Zaznacza, że obecna sprzedaż w segmencie dań gotowych nie jest dla grupy satysfakcjonująca, ale spółka będzie ją zwiększać głównie w tych obszarach, gdzie ma już klientów.

Strategia spółki zakłada, że w segmencie dań gotowych Stoczek rozpocznie produkcję w dwóch nowych obszarach, na bardziej wzrostowych rynkach. Jednym z nich jest segment produktów ekologicznych. Drugim - dania o krótszym terminie przydatności do spożycia.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • borówka 11-04-2013, 21:25:
Masz racje gruby w systemie czterobrygadowym za 1200zł śmieszne a może pan Zenek popracuje za takie pieniądze w tak ciężkiej pracy???
  • gruby 28-03-2013, 08:15:
Brednie Zenek, ludzie niebeda zapierdalac za najnizsza krajowa dla dobra firmy.. puknij sie chlopie...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH