Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Sotelli: Trudno wejść na rynek makaronów. Trzeba szukać niszy i budować nowe kategorie

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2017, 11:24
Makarony Sotelli: Trudno wejść na rynek makaronów. Trzeba szukać niszy i budować nowe kategorie
fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Rynek makaronów tak zwanych „tradycyjnych” pszennych jest pełen wielu marek o ukształtowanej pozycji. Nowym graczom chcącym się rozwijać w tym kierunku jest niezwykle ciężko zaistnieć, a tym bardziej zadomowić się w nim na dłużej. Warto zatem poszukać nowej kategorii i budować ją od podstaw. Na taki krok zdecydowała się spółka Pol-Foods, producent makaronów kukurydzianych Sotelli.

– Zamysł w działaniach spółki był taki sam jak w każdym innym przedsiębiorstwie, a więc nastawienie na rentowność. Zakład produkcyjny ma sprawnie funkcjonować oraz przynosić zyski firmie i jej  pracownikom. W głównej mierze zajmujemy się produkcją pelletów, czyli półproduktów do wytwarzania przekąsek snackowych. Z kolei makarony kukurydziane są naszą odnogą, które zostały wprowadzone na rynek na początku tego roku. Powstanie makaronów Sotelli było odpowiedzią na potrzeby rynku, że jest potrzeba podania konsumentom innego makaronu niż tradycyjne pszenne – tłumaczy Andrzej Zadrożny, prezes zarządu Pol-Foods.

W ubiegłym roku spółka zdecydowała się zainwestować w nowe maszyny. Patrząc na ogromną konkurencję firma szukała swojej niszy, którą zostały makarony inne od tradycyjnych, albowiem zamiast na mące pszennej produkcja została oparta na mące kukurydzianej. Podjęte decyzje zaowocowały debiutem na początku 2017 r. makaronów Sotelli.

 – W ludzkiej świadomości utarło się, że makarony kukurydziane, pozbawione glutenu, są droższe, a tak wcale nie musi być. Jesteśmy dumni z tego, że opracowaliśmy wspólnie z włoską firmą, od której kupujemy maszyny, technologię powodującą, że w skład naszego makaronu wchodzi wyłącznie woda i kukurydza. Mąkę z kukurydzy wykorzystywaną do produkcji makaronów robimy we własnym młynie, dzięki temu mamy produkt smakowo lepszy od makaronu tradycyjnego, o wiele lżejszy i zdrowszy. A jak już wspominałem bezglutenowość jest dodatkiem. Przede wszystkim chcemy robić makaron, który będzie konkurował jakością i ceną z makaronem pszennym – mówi prezes zarządu Pol-Foods.

Głównymi składnikami makaronów Sotelli są kukurydza i woda. Swoim składem produkt idealnie wpisuje się w obecne trendy żywieniowe. Coraz więcej osób nie mających problemów ze zdrowiem – alergią na gluten, świadomie i dobrowolnie rezygnuje z jedzenia produktów zawierających w sobie gluten, który co prawda nie jest do końca szkodliwy, ale nie jest też dobrze przyswajalny dla organizmu. 

– Bezglutenowość w przypadku naszych makaronów stawiamy na końcu. Naszym głównym celem jest wprowadzenie na rynek makaronów, które są zdrowsze od tradycyjnych – pszennych. Kukurydza jest dużo łatwiej przyswajalna przez ludzki organizm, ponieważ posiada lepsze właściwości niż samolina, z której robi się mąkę do makaronów. Bezglutenowość w tym przypadku ma być wartością dodaną w produktach, które oferujemy naszym konsumentom – twierdzi Andrzej Zadrożny.

W trakcie krótkiego czasu obecności na rynku marce zaufało spore grono dystrybutorów. Na dzień dzisiejszy makarony Sotelli są dostępne mi.n. w takich sklepach jak: Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Netto, Piotr i Paweł i Polomarket. Cena makaronów Sotelli to obecnie około 2-3 zł za opakowanie 500g.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.