Marek Sawicki: Fundusze promocji powinny współuczestniczyć w dużych imprezach wystawienniczych
- Wymiana handlowa produktami rolno-spożywczymi ma cały czas bilans dodatni, który za ubiegły rok wyniósł ponad 2,1 mld euro, a cała wartość wymiany handlowej w tym segmencie wyniosła ponad 10 mld euro. Polscy przedsiębiorcy są bardzo zaradni i potrafią zdobywać nowe rynki - mówi Marek Sawicki, minister rolnictwa i rozwoju.
Według ministra fundusze promocji powinny współuczestniczyć w dużych imprezach wystawienniczych w kraju i za granicą takich, jak Polagra, czy Wystawa Zwierząt Hodowlanych w Poznaniu, targi „Złota Jesień' w Moskwie, SIAL w Paryżu i „Zielony Tydzień" w Berlinie, na których Polska będzie krajem partnerskim.
Prezes Agencji Rynku Rolnego Władysław Łukasik przypomniał, że zarządzana przez niego Agencji administruje 60 działaniami unijnymi i 9 krajowymi. Podkreślił także rosnącą rolę funduszy promocji.
- Około 6000 przedsiębiorców zobowiązanych do wpłat złożyło do ARR łącznie 19 165 deklaracji, z czego każda z nich dotyczyła wpłat przynajmniej na 2 fundusze promocji. Średnio w każdym z kwartałów na rachunki funduszy wpłacane jest ok. 8 mln złotych, co łącznie z odsetkami od zgromadzonych środków pozwoli na uzyskanie rocznych wpływów na poziomie 33 mln zł - mówi Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!