REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Maspex: Na ekspansji marek własnych najbardziej tracą marki ze średniej półki

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 09-10-2013, 16:08
Maspex: Na ekspansji marek własnych najbardziej tracą marki ze średniej półki
Fot.: pastafoods.com

Zmniejszenie rynku na rzecz private label zawsze wszystkich kosztuje, ale myślę, że najwięcej tracą ci, którzy nie wykazują aktywności w innowacjach, nie rozwijają swoich produktów, nie ponoszą nakładów na ich promocję. Dostrzegamy, że na dojrzałych rynkach najbardziej na tym ucierpiały tzw. produkty środka, lokowane między ofertą produktów markowych - premium, a ekonomiczną - mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu.

REKLAMA

Jak ocenia rzeczniczka Maspeksu, polski rynek spożywczy rozwija się podobnie, jak rynki innych krajów. - Jest grupa nabywców, dla których najistotniejszym elementem wyboru jest cena i właśnie oni często wybierają produkty z segmentu private labels, ale jest również grupa konsumentów, których atrybutem przy wyborze jest jakość i marka i oni sięgają po produkty brandowe - tłumaczy Dorota Liszka.

W 2013 roku wzrosły udziały rynkowe Lubelli, należącej do Maspeksu marki makaronów. Jak informuje spółka, Lubella jest zdecydowanym liderem z udziałami ok. 31 proc. ilościowo i 33 proc. wartościowo (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów bez Private Label).

Według danych firmy Nielsen, wartość rynku makaronów w Polsce, w okresie sierpień 2012 - lipiec 2013 wynosiła 928,76 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 5,5 proc. Wolumenowo rynek wzrósł nieco mniej, o 4,4 proc., do 152,3 tys. ton.

Przeczytaj także:

Rynek makaronów do 2017 roku wzrośnie o kilka procent

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH