REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Maspex: Rynek makaronów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2014, 10:34
Maspex: Rynek makaronów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny
Rynek makaronów w Polsce rośnie

- Wielkość rynku makaronów to prawie 150 tys. ton rocznie, a wartość około 900 mln. zł. Jego wzrost na przełomie 2012/2013 wyniósł ok. 5 proc. wartościowo. Polacy podróżują zdecydowanie więcej niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron. Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłku na bazie makaronów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.

REKLAMA

Powoli polscy konsumenci zaczynają również szukać innowacji w kuchni i co za tym idzie, gotują nowe dania, których do tej pory nie przygotowywali.

- Pomimo tych atrybutów, biorąc pod uwagę spożycie makaronów, Polakom wciąż daleko do wielkich ich miłośników - Włochów, u których spożycie wynosi 22 kg na osobę, ale i do większości mieszkańców krajów europejskich, gdzie konsumpcja roczna to średnio 10 kg na osobę. Uważamy, że rynek będzie się rozwijał. Polacy uwielbiają dobre jedzenie i coraz częściej próbują też eksperymentować w kuchni szukając ciekawych pomysłów na dania. Bardzo ważnym czynnikiem jest smak, ale także wygoda, szybkość przygotowania posiłku oraz naturalność użytych składników, jak również możliwość wykorzystania świeżych dodatków - mówi Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.

Jeszcze kilkanaście lat temu makaron był wyłącznie dodatkiem do zupy, a dziś coraz częściej trafia na stół jako danie główne.

- Naszym celem jest dalsze propagowanie kuchni makaronowej, bo to przynosi efekty. Rynek makaronów to duża i ciekawa z punktu widzenia dalszego rozwoju kategoria - średnia spożycia daleko odbiega od średniej w Europie. Dlatego wystarczy, że raz w tygodniu makarony staną się pełnoprawnym elementem naszego głównego posiłku, a wszyscy producenci będą musieli stawiać nowe fabryki. Kiedy to nastąpi zależy w dużej mierze zależy to od samych producentów, od tego ile są skłonni wydać na promocję swoich marek, a co za tym idzie na kształtowanie nawyków konsumenckich - dodaje rzeczniczka.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH