Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2017, 11:48
Mintel: 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu
fot. shutterstock

- Według danych firmy Mintel, 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu, zaś 21% mówi o tym, że spożywa je 2-3 razy w miesiącu. Konsumenci traktują je najczęściej jako przekąskę pomiędzy posiłkami, zarówno w domu, jak i poza domem, co deklaruje trzech na dziesięciu Polaków – powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Wafle ryżowe stają się coraz bardziej popularną przekąską wybieraną przez konsumentów. Silnym argumentem przemawiającym za waflami jest postrzeganie ich jako zdrowa żywność pozbawiona m.in. glutenu.

- Wafle ryżowe wpisują się w modę na zdrowe odżywianie, a w szczególności rosnące zainteresowanie żywnością bezglutenową, które dotyczy nie tylko osób z nietolerancją glutenu, lecz także konsumentów dobrowolnie rezygnujących z glutenu lub ograniczających jego ilość w diecie. Wafle stanowią również wygodną alternatywę dla przekąsek do spożywania w biegu (on-the-go). W coraz większym stopniu przekłada się to na działania innowacyjne w tym segmencie, co świetnie obrazują wafle ryżowe w formacie mini oraz warianty „slim” w opakowaniu na raz – oceniła Honorata Jarocka.

Producenci wafli ryżowych nie tylko poprzez poręczne opakowanie, ale przede wszystkim zróżnicowanym składem produktów, podkreślającym pozytywne i zdrowe wartości płynące ze spożywania wafli, chcą jeszcze bardziej zachęcić do postawienia na ich ofertę.

- Ciekawym kierunkiem jest oferowanie wartości dodanej poprzez eksperymenty z dodatkami, również tymi z grupy „superfoods” – super żywność (w tym pradawne zboża), takimi jak chia, amarantus, miłka abisyńska, konopie, quinoa czy algi morskie. „Prozdrowotność” jest podkreślana także poprzez dodatkowe oświadczenia produktowe, np. te mówiące o wysokiej zawartości błonnika, czego ilustracją jest linia Sonko Błonnikowe, której funkcjonalność jest uwypuklona dodatkowo wysoką zawartością cynku, żelaza czy magnezu – tłumaczyła Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Bogactwo smaków to kolejny czynnik, którym marki specjalizujące się w produkcji wafli, pragną przekonać klientów do zakupu ich produktów.

- Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów i rosnącej konkurencji ze strony pokrewnych kategorii, widoczne na rynku są coraz odważniejsze eksperymenty ze smakami, zarówno niesłodkimi (np. z dodatkiem papryki, soli morskiej, pieprzu, bazylii, oregano), jak i słodkimi, które pozwalają pozycjonować wafle ryżowe w kategorii deserowej – jako „lżejszy” zamiennik dla ciastek i słodyczy czekoladowych. W efekcie pojawiają się warianty z dodatkiem czekolady, kakao, karmelu, cynamonu i jogurtu, a także owoców – podsumowała Honorata Jarocka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH