Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2017, 11:48
Mintel: 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu
fot. shutterstock

- Według danych firmy Mintel, 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu, zaś 21% mówi o tym, że spożywa je 2-3 razy w miesiącu. Konsumenci traktują je najczęściej jako przekąskę pomiędzy posiłkami, zarówno w domu, jak i poza domem, co deklaruje trzech na dziesięciu Polaków – powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Wafle ryżowe stają się coraz bardziej popularną przekąską wybieraną przez konsumentów. Silnym argumentem przemawiającym za waflami jest postrzeganie ich jako zdrowa żywność pozbawiona m.in. glutenu.

- Wafle ryżowe wpisują się w modę na zdrowe odżywianie, a w szczególności rosnące zainteresowanie żywnością bezglutenową, które dotyczy nie tylko osób z nietolerancją glutenu, lecz także konsumentów dobrowolnie rezygnujących z glutenu lub ograniczających jego ilość w diecie. Wafle stanowią również wygodną alternatywę dla przekąsek do spożywania w biegu (on-the-go). W coraz większym stopniu przekłada się to na działania innowacyjne w tym segmencie, co świetnie obrazują wafle ryżowe w formacie mini oraz warianty „slim” w opakowaniu na raz – oceniła Honorata Jarocka.

Producenci wafli ryżowych nie tylko poprzez poręczne opakowanie, ale przede wszystkim zróżnicowanym składem produktów, podkreślającym pozytywne i zdrowe wartości płynące ze spożywania wafli, chcą jeszcze bardziej zachęcić do postawienia na ich ofertę.

- Ciekawym kierunkiem jest oferowanie wartości dodanej poprzez eksperymenty z dodatkami, również tymi z grupy „superfoods” – super żywność (w tym pradawne zboża), takimi jak chia, amarantus, miłka abisyńska, konopie, quinoa czy algi morskie. „Prozdrowotność” jest podkreślana także poprzez dodatkowe oświadczenia produktowe, np. te mówiące o wysokiej zawartości błonnika, czego ilustracją jest linia Sonko Błonnikowe, której funkcjonalność jest uwypuklona dodatkowo wysoką zawartością cynku, żelaza czy magnezu – tłumaczyła Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Bogactwo smaków to kolejny czynnik, którym marki specjalizujące się w produkcji wafli, pragną przekonać klientów do zakupu ich produktów.

- Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów i rosnącej konkurencji ze strony pokrewnych kategorii, widoczne na rynku są coraz odważniejsze eksperymenty ze smakami, zarówno niesłodkimi (np. z dodatkiem papryki, soli morskiej, pieprzu, bazylii, oregano), jak i słodkimi, które pozwalają pozycjonować wafle ryżowe w kategorii deserowej – jako „lżejszy” zamiennik dla ciastek i słodyczy czekoladowych. W efekcie pojawiają się warianty z dodatkiem czekolady, kakao, karmelu, cynamonu i jogurtu, a także owoców – podsumowała Honorata Jarocka. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 416) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH