Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: 4 globalne trendy na rynku pieczywa

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2018, 16:13
Mintel: 4 globalne trendy na rynku pieczywa
fot. shutterstock

– Globalny rynek pieczywa ulega ciągłej transformacji, z naciskiem na oferowanie wyższej jakości produktów, które wpisują się w koncept czystej etykiety oraz oferują wzmocnione profile odżywcze. Konsumenci poszukują szczegółowych informacji na temat receptur produktów oraz ich pochodzenia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Czysta etykieta

Według danych firmy Mintel, na rynku polskim siedmiu na dziesięciu respondentów przyznaje, że informacje dotyczące pochodzenia składników zawartych w pieczywie (i innych wypiekach) są dla nich ważne. Jest to spójne z jednym z globalnych trendów Mintel na 2018 rok dla branży spożywczej, który został opisany jako Pełna Jawność i podkreśla rosnące znaczenie przejrzystości dla budowania i podtrzymywania zaufania do marek.

Produkty organiczne

Wraz z poszukiwaniem uproszczonych i ulepszonych list składników rośnie zainteresowanie wariantami organicznymi.

– Na rynku polskim 45% konsumentów pieczywa uważa, że warto zapłacić więcej za produkty organiczne. W skali globalnej marki adekwatnie reagują na zmiany w oczekiwaniach poprzez coraz bardziej aktywne inwestycje w tym segmencie. W ciągu pięciu lat do grudnia 2017 roku odnotowano rosnący udział innowacji pozycjonowanych jako organiczne we wszystkich globalnych wdrożeniach w kategorii pieczywa i wyrobów piekarniczych, przy czym Niemcy odpowiadały za największy odsetek organicznych nowości w tym okresie (20%) – tłumaczy Honorata Jarocka.

Nawiązanie do tradycji

Jak podkreśla Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel, ważnym obszarem wokół którego dokonuje się innowacji, jest również pozycjonowanie rzemieślnicze, z rosnącym znaczeniem wariantów silnie nawiązujących do tradycji, z wykorzystaniem zakwasu w recepturach.

Nowe składniki

Honorata Jarocka dodaje, że marki coraz chętniej wykorzystują ziarna i pradawne zboża oraz eksperymentują ze składnikami warzywnymi, owocami, ziołami i przyprawami, a także mąkami niezbożowymi.

Mintel wskazuje trzy przykłady innowacji wpisujących się w powyższe trendy:

pain bio.jpg

Pema Pain Bio, Niemcy – organiczny chleb wielozbożowy z czystą etykietą:  ograniczona liczba składników, tj. zboża, woda, drożdże i sól; źródło: Mintel

bezle.jpg

 

Remeslná Kolackova Pekárna, Czechy - organiczny chleb bezglutenowy z rzemieślniczej piekarni; źródło: Mintel

 

pro.jpg

Profusion, Wielka Brytania – organiczny i bezglutenowy chleb z kurkumą; źródło: Mintel

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.