Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: 8% Polaków jest na diecie bezglutenowej. Rośnie tempo wprowadzania innowacji

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2017, 12:06
Mintel: 8% Polaków jest na diecie bezglutenowej. Rośnie tempo wprowadzania innowacji
fot. shutterstock.com

Unikanie glutenu to z jednej strony konieczność, gdy mówimy o konsumentach z nietolerancją lub nadwrażliwością pokarmową. Z drugiej strony trendy żywieniowe powodują, że coraz więcej osób nie mających problemów ze zdrowiem, świadomie rezygnuje z jedzenia produktów zawierających w sobie gluten.

– Grono konsumentów, którzy deklarują, że są obecnie na diecie bezglutenowej jest nadal ograniczone. Według danych firmy Mintel, w Polsce jest to 8%, co jest spójne z wynikami dla pozostałych krajów europejskich objętych badaniem. Patrząc natomiast na tempo innowacji w odniesieniu do produktów z oświadczeniami „bez glutenu” jest ono coraz bardziej dynamiczne – tłumaczy Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Wspomniana moda na zdrowe odżywianie sprawia, że na sklepowych półkach wzrasta obecność produktów bezglutenowych.

– Bazując na danych z GNPD (Globalna Baza Nowych Produktów), w kategorii żywności na polskim rynku udział nowości z tego typu oświadczeniami wyniósł 9% pomiędzy sierpniem 2016 a lipcem 2017 roku. Natomiast kilka lat wcześniej – pomiędzy sierpniem 2012 a lipcem 2013 roku – ten udział był znacznie mniejszy i wyniósł 2%. Dla porównania, w skali globalnej udział bezglutenowych nowości w całym rynku żywności w ciągu ostatniego roku, tj. między sierpniem 2016 a lipcem 2017 roku, ukształtował się na poziomie 14% – ocenia Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Kwestie związane z glutenem w głównej mierze dotykają kategorii produktów pszenicznych, w tym m.in. makaronów. Według danych firmy Mintel na rynku makaronów odsetek nowości bez glutenu również wykazuje tendencję rosnącą, zarówno globalnie, jak i w Polsce. Warto jednak dodać, że spożycie jest nadal stosunkowo niskie.

- Jedynie 7% respondentów deklaruje, że sięga po bezglutenowy makaron raz na miesiąc, zaś 15% rzadziej niż raz w miesiącu. Jednym z powodów mogą być postrzegane atrybuty smakowe – aż połowa konsumentów w Polsce mówi o tym, że standardowe warianty makaronu są smaczniejsze niż odpowiedniki bezglutenowe. Istnieją zatem dalsze możliwości, aby eksperymentować nie tylko z pozycjonowaniem bezglutenowym, ale także z bazowymi składnikami, aby zaoferować konsumentom nowe doświadczenia smakowe. W dużej mierze warianty bez glutenu bazują na ryżu i/lub kukurydzy. Jednak pojawia się coraz więcej nowości, które wykorzystują mniej popularne składniki, takie jak pradawne zboża, które naturalnie są bezglutenowe (np. quinoa, gryka) oraz rośliny strączkowe (np. ciecierzyca, soczewica, groch) – wyjaśnia Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 010) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH