Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Nowe, oryginalne produkty mogą pobudzić popyt na pieczywo w Polsce

  • polska.mintel.com
  • Autor: portalspozywczy.pl, Mintel
  • Data: 28-04-2014, 12:53
Mintel: Nowe, oryginalne produkty mogą pobudzić popyt na pieczywo w Polsce
Fot. Fotolia

Według danych Mintela, w 2012 roku spożycie pieczywa paczkowanego per capita wyniosło w Polsce 5,8 kg i wobec roku 2007 (6,6 kg), spadło o 12 proc. - Spadek konsumpcji chleba z produkcji masowej to, wśród innych czynników, efekt wzrastających cen i pogarszającej się jakości - komentują analitycy Mintel.

Jak podkreślają przedstawiciele Mintela, chodzi tu o chleb pakowany, produkowany przemysłowo, sprzedawany za pośrednictwem wielu kanałów sprzedaży. Dane nie obejmują chleba produkowanego metodą rzemieślniczą (a więc np. sprzedawanego luzem).

W porównaniu do innych krajów Europy, spożycie chleba „przemysłowego" w Polsce pozostaje daleko w tyle. Dla przykładu, w Holandii wynosi ono 43,4 kg na osobę na rok, w Finlandii 31,4 kg, w Wielkiej Brytanii 29,6 kg, w Szwecji 20,5 kg, a w Niemczech 13,5 kg.

Warto dodać na marginesie, iż w krajach Europy Zachodniej pieczywo „przemysłowe", w tym paczkowane, stanowi większość rynku pieczywa. W Polsce na wciąż wysokim poziomie utrzymuje się spożycie pieczywa „rzemieślniczego", a więc produkowanego przez lokalne piekarnie, często sprzedawanego w sklepie firmowym. Według danych GUS, w 2013 roku Polacy spożyli łącznie nieco ponad 50 kg pieczywa na osobę. Analizując dane Mintela należy wziąć to pod uwagę.

Zdaniem analityków Mintela, spadek spożycia chleba w Polsce to między innymi efekt obniżania się jakości produktów, ponieważ przedsiębiorcy szukają sposobów na obniżenie kosztów produkcji. Inne czynniki wpływające na zjawisko spadku spożycia pieczywa to: moda na diety, na przykład bezglutenowe, rosnąca liczba osób wypiekających chleb w domu, a także coraz szybsze tempo życia, które sprzyja sięganiu po alternatywne dla chleba przekąski.

Na rynek pieczywa wpływa także coraz większa popularność produktów pro-zdrowotnych. Z tego względu rośnie segment chleba produkowanego rzemieślniczo, ponieważ wiele osób postrzega go jako produkt zdrowszy i lepszej jakości niż chleb odpiekany z pieczywa mrożonego. Trend ten jest napędzany przez rosnącą liczbę piekarni rzemieślniczych, a także nowy format, który pojawił się w największych miastach - piekarni rzemieślniczej połączonej z kawiarnią. Przykładami takich konceptów na rynku warszawskim są: Café Vincent, Charlotte oraz Sam.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH