Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Najszybciej rosną te kategorie żywności, które dostarczają konsumentom także inne wartości dodane

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2009, 17:36

Według raportu badawczego AC Nielsen "Co nowego na świecie?" wśród najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych znajdują się te, które poza podstawowym produktem dostarczają konsumentom także inne wartości dodane. Do tej grupy należą m.in. kategorie związane ze wspieraniem zdrowego stylu życia oraz żywność convenience.

W Polsce ciągle znacząca część konsumentów sięga po żywność ekologiczną lub funkcjonalną z powodu kłopotów ze zdrowiem (własnym lub bliskich osób). Coraz liczniejsza jednak jest grupa tych klientów, którzy przez zakup tego produktów o podwyższonych wartościach odżywczych dają wyraz dbałości o siebie i/lub domowników. Coraz bardziej świadomie i aktywnie podchodzimy do zdrowia i dobrego samopoczucia. Zjawisko to nie ma jednak charakteru rewolucji, a raczej zachodzi w formie stopniowych zmian. Jesteśmy kulinarnymi konserwatystami, przywiązanymi do polskiej, tradycyjnej kuchni i nieśmiertelnego schabowego. Chcielibyśmy zacząć odżywiać się trochę zdrowiej, ale główną przeszkodą jest przekonanie, że zdrowe odżywianie i zdrowy styl życia łączą się z kłopotliwym przygotowaniem posiłków, liczeniem kalorii, zastanawianiem się, jakie składniki można ze sobą zestawić, a jakich nie.

Asortyment i rozwój rynku produktów funkcjonalnych, drugiej wymienionej grupy w ramach kategorii „zdrowa żywność" w takich krajach jak Wielka Brytania, Niemcy, czy Francja jest znacznie bardziej rozwinięty niż w Polsce. Wartość tego segmentu rynku waha się w nich od kilkuset milionów do ponad miliarda USD rocznie .

Podobnie dzieje się w przypadku żywności ekologicznej, do której w Polsce przekonała się dotychczas raczej niewielka liczba konsumentów. Produkty bio raczej są uzupełnieniem standardowej oferty detalistów, niż wyrazem proekologicznego stylu życia konsumentów.

Grupą osób zainteresowanych zdrowym odżywianiem są konsumenci, którzy nie lubią lub z powodów zdrowotnych nie tolerują mleka krowiego. Występujące alergie na białko zwierzęce oraz nietolerancja laktozy zmuszają konsumentów do sięgania po produkty alternatywne. Dla nich również idealnym rozwiązaniem są wyroby roślinne, np. napoje sojowe. Co istotne, z badań wynika, iż konsumenci nie chcą rezygnować z jakości, a szukają produktów przystępniejszych pod względem ceny. - Wyroby sojowe spełniają wszystkie powyższe wymagania - zauważają przedstawiciele marki Orico, która proponuje właśnie tego typu produkty.

Według badań dotyczących rynku produktów sojowych opublikowanych przez AC Nilsen spośród takich produktów jak: napoje, desery, jogurty, substytuty śmietany, kremy czekoladowe na bazie soi, bezmięsne pasty kanapkowe, to właśnie napoje sojowe z miesiąca na miesiąc odnotowują wzrost sprzedaży. Przyczynił się do tego spadek średnich cen detalicznych za kg/l oraz zachowana przy tym na wysokim poziomie jakość oferowanych wyrobów. Największym zainteresowaniem konsumentów cieszą się podstawowe warianty napojów tj. waniliowy i czekoladowy.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH