Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle chce rewizji zakazu sprzedaży skażonego ołowiem makaronu

  • Autor: PAP
  • Data: 11-06-2015, 15:09

Szwajcarski koncern spożywczy Nestle poinformował w czwartek w komunikacie, że skierował do sądu w Bombaju sprawę zakazu sprzedaży w całych Indiach swojego popularnego makaronu błyskawicznego, który jakoby miał być zanieczyszczony ołowiem.

Indyjski oddział Nestle'a domaga się sądowej rewizji decyzji wydanej przez Administrację ds. Żywności i Leków (FDA) stanu Maharasztra i Zarząd Bezpieczeństwa Żywności i Standardów Indii (FSSAI).

Według indyjskiej telewizji NDTV Sąd Najwyższy w Bombaju, do którego Nestle skierował swój wniosek, podał, że rozpatrzy sprawę w piątek.

FSSAI nakazała szwajcarskiemu koncernowi zaprzestanie produkcji i wycofanie z dystrybucji dziewięciu nowych odmian makaronu błyskawicznego Maggi, który FSSAI uznała za niebezpieczny dla zdrowia, ponieważ w przebadanych w różnych indyjskich stanach próbkach wykazano przekroczenie dopuszczalnego poziomu ołowiu.

Ponadto Nestle naruszył przepisy jeszcze w dwóch sprawach: wprowadzającego w błąd oznakowania odnośnie kontrowersyjnego dodatku do żywności, jakim jest glutaminianu sodu (MSG) - wzmacniacz smaku, oraz wprowadzając do obrotu bez urzędowego świadectwa dopuszczenia inny produkt firmy.

Nestle ogłosił jeszcze przed zakazem, że dobrowolnie wycofuje się ze sprzedaży tych produktów i zobowiązał do usunięcia opakowania z brakiem informacji o MSG, który w Unii Europejskiej jest klasyfikowany jako dodatek E621 i zasady jego używania są ściśle ustalone.

Dystrybutor podał w czwartek, że "będzie kontynuować wycofywanie makaronu Maggi", bez czekania na decyzje sądu w Bombaju.

Według dyrektora szwajcarskiego koncernu Paula Bulckego, który tydzień temu odwiedził Indie, by załagodzić makaronowy kryzys, makaron nadaje się do spożycia.

Nestle wyjaśniła również, że nie stosuje MSG w swoich produktach marki Maggi w Indiach, ale jednak glutaminian mógł się w nich znaleźć w sposób naturalny razem z ich składnikami.

Marka Maggi, w Indiach obecna od trzech dziesięcioleci, ma 80 proc. udziału w tamtejszym rynku makaronów błyskawicznych, które zdobyły sobie wielką popularność wśród Indusów opuszczających dom za pracą lub studiami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH