Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Niemieccy konsumenci nie mają pewności, które produkty piekarnicze są zdrowe

Chleb jest mocno zakorzeniony w niemieckiej kulturze żywieniowej, a nowe badania przeprowadzone przez firmę Mintel ujawniają, że czterech na dziesięciu konsumentów (40%) nie ma pewności, który chleb i wypieki są rzeczywiście zdrowe.

Niemieccy konsumenci nie mają pewności, które produkty piekarnicze są zdrowe
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-07-2019, 13:50

Niemal dwie trzecie niemieckich konsumentów (60%) uważa, że ​​ważne jest, aby wiedzieć, skąd pochodzą składniki w produktach piekarniczych. Dodatkowo, ponad jedna trzecia (37%) uważa, że ​​warto zapłacić więcej za organiczny chleb i wypieki, ale tylko 17% wydałoby więcej na produkty bezglutenowe w tej kategorii.

Ponad jedna czwarta (28%) Niemców deklaruje, że je dwa do sześciu razy w tygodniu świeży chleb i wypieki. Pomimo ostrej konkurencji między supermarketami i dyskontami z jednej strony, a mniejszymi piekarniami z drugiej, większość niemieckich konsumentów (53%) nadal woli kupować świeże pieczywo z małej lokalnej piekarni. Dla porównania, 40% konsumentów kupuje pakowany chleb w sklepach dyskontowych.

 Najbardziej popularne wśród niemieckich konsumentów rodzaje pieczywa i innych wypieków to te, które wspierają lokalnych rolników (42%) i te, które bazują na wysoko odżywczych rodzajach mąki - np. mące z komosy ryżowej - (33%) lub są wypiekane na zakwasie (32%).

Jak tłumaczy Katya Witham, Globalny Analityk Kategorii Żywności i Napojów w firmie Mintel, ponieważ produkcja pieczywa jest nadal ceniona jako umiejętność rzemieślnicza, wielu Niemców woli kupować chleb z małych lokalnych piekarni, aby wspierać lokalne rzemiosło. Z uwagi na krytykę w kierunku białej mąki i oczyszczonych węglowodanów, konsumenci stali się mniej pewni w odniesieniu do tego, jaki rodzaj chleba i produktów piekarniczych jest dobry dla ich zdrowia. Europejski proces certyfikacji organicznej pomaga im uzyskać pewien stopień przejrzystości w odniesieniu do składników, dlatego ponad jedna trzecia Niemców zapłaci więcej za organiczny chleb i produkty piekarnicze. Konsumenci wydają się także zainteresowani różnymi rodzajami mąki i naturalnymi dodatkami, które zapewniają zarówno smak, jak i korzyści funkcjonalne. Mimo tego, że baza Mintel GNPD ujawnia, że ​​chleb zawierający ciecierzycę i mąkę z soczewicy stanowi tylko niewielką część wprowadzanych nowości w kategorii produktów piekarniczych, spodziewamy się, że w przyszłości te składniki staną się bardziej widoczne w tej kategorii. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    Niemcy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.28.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.