Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowel: Polacy chcą znać skład i pochodzenie pieczywa

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2018, 11:07
Nowel: Polacy chcą znać skład i pochodzenie pieczywa
Karolina Zajezierska, dyrektor handlowa Nowel.

– Polacy chcą jeść dobrze. Wybierają produkty wysokiej jakości, nie zapominając przy tym o walorach smakowych, więc podejmują decyzje zakupowe w oparciu o analizę składu. Nie inaczej jest z pieczywem – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Zajezierska, dyrektor handlowa Nowel.

Jak tłumaczy Karolina Zajezierska, rynkiem pieczywa kieruje obecnie trend "clean label", który związany jest coraz większą świadomością konsumentów.

– Na rynkach dojrzałych, a także w Polsce, od pewnego czasu obserwujemy trend bardzo świadomych decyzji konsumenckich – mówi serwisowi portalspozywczy.pl.

Czytaj też: Mintel: 4 globalne trendy na rynku pieczywa

Chociaż rzeczywiście pieczywa spożywamy obecnie mniej niż kilkadziesiąt lat temu, robimy to bardziej świadomie. Czy jest jakaś szansa na odwrócenie trendu spadkowego? Zdaniem dyrektor handlowej Nowel  wiele zależy od odczarownia podejścia Polaków do pieczywa. 

– Należy pamiętać, że pieczywo stanowi niezwykle cenny składnik naszej diety, dlatego nie powinniśmy go pomijać podczas codziennego komponowania posiłków. Należy do produktów zbożowych, które stanowią podstawę Piramidy Zdrowego Żywienia – zachęca.

Jak dodaje, w odczarowaniu podejścia Polaków do pieczywa nie bez znaczenia jest odpowiednia komunikacja, w tym akcentowanie pochodzenia i składu produktu.

–  Pieczywo nie jest już produktem anonimowym, a klienci chcą znać pochodzenie i skład produktu. W Nowel dużą wagę przykładamy do jakości pieczywa. Jesteśmy wierni niemal stuletnim tradycjom. Każdy nasz produkt charakteryzuje się tzw. „clean label” („czystą etykietą”), a do produkcji wykorzystujemy cztery podstawowe składniki: mąkę, wodę, sól oraz zakwas  – tłumaczy.

Przyznaje jednak, że wśród niektórych konsumentów ciągle funkcjonuje wiele mitów związanych z pieczywem mrożonym. Mimo że – jak podkreśla – to właśnie dzięki mrożeniu pieczywo nie wymaga zastosowania konserwantów.

–  Aby skutecznie budować markę pieczywa, jego pozytywnego wpływu na nasze zdrowie Nowel wraz z trzema producentami pieczywa mrożonego powołał Stowarzyszenie Producentów Pieczywa –  dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Janusz L. 21-08-2018, 11:37:
Przepisy dotyczące produkcji i znakowania pieczywa są w Polsce BARDZO JASNO sformułowane. Niestety piekarnie i te małe i te większe nie stosują się do przepisów. Odbiorca nic praktycznie nie może się dowiedzieć w punkcie sprzedaży odnośnie składu pieczywa i jego produkcji. Personel jest nawet minimalnie nie przygotowany do udzielenia odpowiedzi na proste pytania. Mogę powiedzieć że padają nawet zaskakująco głupawe odpowiedzi.
Jestem osobą z branży zbożowo młynarskiej od ponad 40 lat. Myślę że nieźle znam się na produkcji pieczywa i na jakości produktów piekarniczych oraz na normach regulujących ta produkcję. Dotychczas na każde pytanie zadane na stoisku piekarniczym uzyskiwałem żenująco głupie odpowiedzi, nawet od bezpośrednich przedstawicieli piekarni zaopatrującej stoisko.
Starych piekarzy coraz mniej a nowi są niedouczeni niestety. Zastanawiam się też dlaczego "szefowie" firm piekarniczych też opowiadają banialuki -chyba też są niedouczeni niestety. Lub myślą ze z drugiej strony lady są sami zwykli zjadacze chleba -ale się mylą
  • rety 13-08-2018, 16:31:
Co ta pancia opowiada? Stuletnia tradycja - produkcja pieczywa mrożonego? Niech nie rżnie głupa. Może dla "redaktora" nie ma tu sprzeczności, ale czytelnicy nie są w ciemię bici. Zwłaszcza ci, co trochę wiedzą o rynku pieczywa. Redakcjo nie ogłupiaj czytelników!
  • A 04-08-2018, 10:37:
To jest najlepsze! Cytat "Aby skutecznie budować markę pieczywa, jego pozytywnego wpływu na nasze zdrowie Nowel wraz z trzema producentami pieczywa mrożonego powołał Stowarzyszenie Producentów Pieczywa" – dodaje. Pewnie ta Pania

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 800) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.