Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Oleje Olandia: Jak zdobyć zaufanie konsumenta na Facebooku? (case study)

– Wiele firm skupia się na podnoszeniu jakości produktów i ich dystrybucji, natomiast zapomina o marketingu. Wzmacnia dział sprzedaży, kosztem skutecznych działań promocyjnych. Takie podejście w pewnym momencie odbije się czkawką, ponieważ marketing i sprzedaż, aby były skuteczne, zawsze muszą iść w parze – mówi Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries. Ekspert na podstawie zmian wprowadzonych na fanpage'u marki olejów Olandia opowiada o tajnikach komunikacji z konsumentami.

Oleje Olandia: Jak zdobyć zaufanie konsumenta na Facebooku? (case study)
fot. Facebook/Złoto Polskie

Firma Złoto Polskie jest producentem olejów tłoczonych na zimno. Rodzinne przedsiębiorstwo powstało w 2002 roku. Złoto Polskie posiada obecnie trzy brandy: Olandia, Revitalen oraz oleje 10-stopniowe. 

Początkowo działano w kanale dystrybucji małych sklepów ze zdrową żywnością, sklepów zielarskich oraz aptek. Od 2015 roku coraz szerzej zaczęto wkraczać na półki sieci marketów z marką Olandia. Aby dotrzeć do większego grona klientów, postawiono na działania promocyjne na Facebooku. W grudniu 2017 roku agencja Pitted Cherries przejęła fanpage klienta.

Do tej pory fanpage firmy Złoto Polskie koncentrował się przede wszystkim na pisaniu o targach, konferencjach czy nagrodach, które otrzymywała firma. Tematyka ta nie spotykała się z zainteresowaniem konsumentów.

– Potrzebowaliśmy nośnej tematyki i contentu, które sprawią, że strona na Facebooku zacznie żyć i należycie spełniać swoje zadanie – opowiada Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Jeszcze przed startem działań zdefiniowano grupę potencjalnych klientów marki, która jest obecna na Facebooku. – Chodziło o to, aby docierać tylko do tych Facebookowiczów, u których istnieje największe prawdopodobieństwo zakupowe. Bazowaliśmy przy tym na ich kulinarnych zainteresowaniach i na tym jak traktują temat zdrowego odżywiania. Ich profil idealnie wpisuje się w wartości reprezentowane przez markę Olandia – dodaje Michał Maciejewski.

Agencja określiła koszyki tematyczne - kategorie tematyczne, czyli zagadnienia poruszane na fanpage'u. Jak tłumaczy Strategy Director w agencji Pitted Cherries, ich odpowiednie zbilansowanie to klucz do angażującej komunikacji. Na fanpage'u Olandii pojawił się koszyk edukacyjny (np. informacje dotyczące procesu powstawania danych olejów), komunikaty inspirujące konsumentów do działania (przepisy, kuchenne inspiracje i pomysłowe dania z wykorzystaniem oleju) oraz koszyk „Cudze chwalicie”, pokazujący fanom marki ciekawe i inspirujące miejsca w Polsce oraz ich naturalne bogactwa.

Jak podaje agencja, dzięki takim działaniom średnie zaangażowanie z 3-5 interakcji na post skoczyło do 80 interakcji, a konsumenci chętnie dzielili się w komentarzach swoimi doświadczeniami z produktami firmy.

więcej informacji:

Złoto Polskie RSS ALERT    /    olandia RSS ALERT    /    oleje RSS ALERT    /    Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Adam Wolniak RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.