Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pieczywo funkcjonalne będzie zyskiwać na popularności

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 04-08-2014, 12:38

W Polsce wyraźnie widać wzrost zainteresowania pieczywem funkcjonalnym. Już większość piekarni i część sklepów wprowadza taki asortyment do sprzedaży - ocenia Andrzej Piętka z Akademii Wypieków. Jego zdaniem, ten rodzaj pieczywa jest produktem impulsowym.

- Obserwowany spadek konsumpcji pieczywa kłóci się z zaleceniami lekarzy i dietetyków. Badania przyzwyczajeń sposobu odżywiania się Polaków wykazują, że przeciętna dieta sprzyja rozwojowi chorób cywilizacyjnych, a niskie spożycie pieczywa jest jednym z czynników, który zwiększa ryzyko wystąpienia wielu chorób - ocenia Andrzej Piętka.

Jak dodaje, chleb jest zdrowy, zawiera witaminy, sole mineralne i błonnik pokarmowy. Dotyczy to szcególnie pieczywa funkcjonalnego. - Spożywanie pieczywa o walorach funkcjonalnych powoduje ograniczenie wielu zaburzeń i chorób skracających życie oraz osłabiających siły witalne. Odgrywa ono ważną rolę w polepszaniu potencjału intelektualnego i biologicznego człowieka. W sklepach pieczywo funkcjonalne powinno zająć 10-15 proc. miejsca na ekspozycji - mówi Andrzej Piętka.

Przypomina, że pieczywo w Polsce jada się najczęściej na śniadanie i kolacje. W większości domów jest ono podstawą codziennego menu. Nie jest oczywiście obojętne, jakie pieczywo spożywamy. Najzdrowsze jest pełnoziarniste. Z kolei wzbogacanie pieczywa o składniki funkcjonalne sprawi, że takie pieczywo będzie coraz popularniejsze wśród kupujących.

- W sklepie miejsce na pieczywo funkcjonalne powinno być wydzielone oraz dobrze oznaczone. Dobrym rozwiązaniem jest oddzielny „regał" na takie produkty, który powinien być dobrze widoczny lub bezpośrednio dostępny dla konsumentów. Dodatkowo produkty powinny być transparentnie widoczne i właściwie opisane. Pieczywo funkcjonalne jest produktem impulsowym, dlatego tak ważne jest przeszkolenie teoretyczne personelu w jego sprzedaży. Ich wiedza o nowym produkcie, jest gwarancją sukcesu lub porażki rynkowej nowości, na których piekarnia może dobrze zarobić - ocenia Andrzej Piętka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bb 05-08-2014, 10:44:
To niech pieczywo bedzie smaczniejsze. My od dawna sami pieczemy chleby, nasi znajomi tez. To nie spozycie pieczywa spada tylko sprzedaz.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH