Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pieczywo w sklepie musi być odpowiednio zabezpieczone

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 28-09-2009, 10:31
Pieczywo w sklepie musi być odpowiednio zabezpieczone

System kontroli jakości HACCP wymaga , aby placówki handlu detalicznego zabezpieczyły sprzedawane pieczywo przed zanieczyszczeniem .W jaki sposób ma to nastąpić, tego przepisy nie określają. Jak wyjaśniają inspekcje sanitarno-epidemiologiczne , metod zabezpieczenia pieczywa jest wiele i każda z nich jest dobra. Ich wybór zależy od samych handlowców.

Jednym ze sposobów może być wydzielenie oddzielnego stoiska z pieczywem i prowadzeniem na nim sprzedaży tradycyjnej. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że do obsługi stoiska musimy zatrudnić dodatkową osobę. Dozowanie przez ekspedientkę pojedynczych sztuk pieczywa pozwoli uniknąć sytuacji, w której konsument podczas wybierania chleba dotyka większej jego ilości. Innym wyjściem jest sprzedaż samoobsługowa pieczywa, zapakowanego w oddzielne papierowe torby lub folię perforowaną bez zamykania. Podraża to jednak koszt zakupu pieczywa.

Jest jeszcze trzeci wariant, z którego mogą skorzystać sklepy. To sprzedaż samoobsługowa pieczywa luzem z wykorzystaniem odpowiednich ekspozytorów, regałów i koszy na pieczywo będących elementami wyposażenia sklepu. - Dzięki nim, zgodnie z wymaganiami HACCP, zostanie ograniczony dostęp klientów do towaru. Ekspozytor to regał zabezpieczony stosowną obudową, w której znajdują się otwory z samozamykającą osłoną, dostosowane do wielkości pieczywa. Przez otwory te klient ma możliwość wyjmowania, np. w jednorazowych rękawiczkach lub szczypcami, chleba lub bułek - wyjaśniają przedstawiciele firmy Norco, zajmującej się kompleksowym wyposażeniem sklepów. Niestety, zdaniem sanepidów, regały te nie spełniają do końca swej roli. Klient ma bowiem możliwość dotykania pieczywa znajdującego się w pojemniku oraz włożenia go tam ponownie. - Dlatego tez na rynku pojawiają się coraz to nowe rozwiązania w zakresie regałów, które coraz bardziej ograniczają dostęp konsumentów do większej ilości pieczywa naraz - wyjaśniają w Norco.

- Zauważamy wzrost zapotrzebowania na ekspozytory pieczywa, ale głównie wśród dużych sklepów. Małe placówki oraz piekarnie nadal chętnie wybierają zwykłe regały z odkrytymi półkami. Ze względu na małe gabaryty sklepu, w większości z nich wciąż jeszcze sprzedaż odbywa się metodą tradycyjną - mówi Tomasz Kowalski z Norco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH