Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Piekarze chcą współdecydować o podziale pieniędzy z funduszy promocji

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-04-2009, 07:56
Piekarze chcą współdecydować o podziale pieniędzy z funduszy promocji

W tym roku spożycie pieczywa w Polsce spaść może poniżej 60 kg na osobę. Piekarze narzekają, że ich wyroby przegrywają m.in. z intensywnie reklamowanymi przekąskami i słodyczami. Dlatego przedstawiciele branży piekarniczej będą domagali się realnego wpływu na podział pieniędzy z tzw. funduszy promocji - czytamy w Rzeczpospolitej.

"W obecnym projekcie ustawy w komisji zarządzającej funduszem promocji zbóż i przetworów zbożowych nie mogą zasiadać piekarze. O podziale pieniędzy mają decydować tylko producenci zbóż oraz zakłady zajmujące się ich skupem i przetwórstwem - oburza się Grzegorz Nowakowski, dyrektor Instytutu Polskie Pieczywo. Fundusz dotyczący zboża jest jednym z dziewięciu, których powstanie zakłada projekt ustawy autorstwa resortu rolnictwa. Pozostałe dotyczą mleka, wieprzowiny, wołowiny, mięsa końskiego, owczego, ryb, owoców i warzyw oraz drobiu. Rocznie producenci mają wpłacać na nie łącznie ok. 40 mln zł." - czytamy w Rzeczpospolitej.

Rzeczpospolita podaje, że narzekania piekarzy dziwią Andrzeja Gantnera, dyrektora Polskiej Federacji Producentów Żywności, który brał udział w przygotowaniu projektu ustawy: - Prace nad nim trwają już niemal trzy lata, dlatego było dużo czasu na dyskusję. Dokument jest już po pierwszym czytaniu w Sejmowej Komisji Rolnictwa. Wczoraj przyjęła ona wszystkie poprawki zgłoszone przez organizacje branżowe.

Grzegorz Nowakowski podkreśla, że organizacja przedstawiała swoje postulaty resortowi rolnictwa. Nie zostały one jednak wzięte pod uwagę. - Ze względu na duże rozdrobnienie i brak silnej reprezentacji branża jest marginalizowana - uważa Nowakowski.

Szef PFPŻ uspokaja, że obecne zapisy w ustawie nie eliminują piekarzy z komisji zarządzającej funduszem: - Swojego kandydata mogą zgłaszać wszystkie organizacje związane z branżą, której dotyczy fundusz. Wejdzie on do komisji, jeżeli zdobędzie większość głosów. Ponadto o pieniądze na promocję mogą ubiegać się wszystkie organizacje branżowe, a nie tylko te, które zasiadają w komisji.

Według "Rz" polscy piekarze od dawna próbują przekonać kolejne rządy do wsparcia branży. Zwracają uwagę, że na podobną pomoc w latach 90. zdecydowała się Francja. - Promocja pieczywa jest konieczna. W ciągu dziesięciu lat spożycie pieczywa zmniejszyło się o ponad 20 kg na osobę - wyjaśnia Nowakowski. W 2008 r. statystyczny Polak zjadł 61,2 kg chleba, bułek i rogali. Instytut szacuje, że w tym roku spożycie pieczywa może spaść poniżej 60 kg na osobę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JW 16-04-2009, 21:42:
Pieczywo nie jest produktem rolnym. Właściwym dla piekarzy ministrem jest Minister Gospodarki, który jest odpowiedzialny za wspieranie promocji produktów spożywczych non annex I.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH