REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Piekarze poszukują produktów clean label

  • Autor: Weronika Kreczko
  • Data: 14-03-2012, 11:16
Piekarze poszukują produktów clean label
Grzegorz Jezierski, technolog ds. Rozwoju Produktów w firmie ULDO Polska

Konsumpcja pieczywa w Polsce stale maleje, klienci zaś coraz większą uwagę zwracają na jakość kupowanych produktów. Nie ma co się dziwić, że nowe trendy są zauważalne na rynku dodatków i polepszaczy do wypieku pieczywa.

REKLAMA

W ostatnich latach przyspieszył w naszym kraju rozwój produktów ukierunkowanych na poprawę samopoczucia, zdrowia. Rośnie świadomość konsumentów, a wraz ze zwiększającą się zasobnością portfela zmieniają się również kryteria wyboru produktów spożywczych. Dla coraz większej grupy Polaków istotna jest nie tylko cena (choć nadal jest kluczowa), ale i skład produktu. Tego typu konsumentów nierzadko odstrasza długa lista dodatków typu E na etykiecie. Nie dziwi więc, że firmy dostarczające polepszacze do pieczywa szukają alternatywy.

- Sukcesywnie rośnie sprzedaż dodatków i polepszaczy do pieczywa typu clean label - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Jezierski, technolog ds. Rozwoju Produktów w firmie ULDO Polska. - I będzie rosnąć, ponieważ takie będą oczekiwania konsumentów, którzy decydują o sukcesie w branży spożywczej - dodaje.

Jak wyjaśnia, są to polepszacze oparte praktycznie wyłącznie na enzymach. Ich dodatek, tak jak w przypadku klasycznych polepszaczy, poprawia np. objętość, wilgotność oraz trwałość pieczywa, jednak nie ma ich w gotowym produkcie, ponieważ w wyniki obróbki termicznej w czasie wypieku enzymy ulegają zużyciu. - Dzięki temu konsumenci otrzymują produkt „wolny" od dodatków z grupy E - zauważa Grzegorz Jezierski.

Jak podkreśla, w chwili obecnej dynamika sprzedaży dodatków typu clean lebel nie jest jeszcze bardzo duża, ponieważ wielu piekarzy w dalszym ciągu często stawia na tradycyjne rozwiązania, jednak jest to tendencja rosnąca. - Zainteresowanie mieszankami i polepszaczami nowego typu jest widoczna zarówno wśród dużych piekarni i sieci handlowych, które są szczególnie czułe na głosy konsumentów, jak też wśród mniejszych piekarni - dodaje nasz rozmówca.

Głównym oczekiwaniem, zwłaszcza wśród mniejszych piekarni, jest jak najmniejsze dozowanie polepszaczy, nawet poniżej 0,5 proc. - Polepszacze typu clean lebel w pełni spełniają te oczekiwania, podobnie jak polepszacze tradycyjne - wyjaśnia Grzegorz Jezierski.

- Patrząc na rynek mieszanek i dodatków do pieczywa można powiedzieć, że w najbliższych latach rynek ten będzie w dalszym ciągu zmieniał się w widocznych już dzisiaj kierunkach, definiowanych przez oczekiwania konsumentów pieczywa: będzie to dalszy spadek spożycia „zwykłego" pieczywa pszennego i coraz wyższe oczekiwania konsumentów w zakresie jakości, właściwości zdrowotnych oraz oryginalności produktów. Podobny proces przechodziły bądź przechodzą również inne gałęzie branży spożywczej, ponieważ dla konsumentów żywność przestaje już tylko pełnić swoją podstawową funkcję jaką jest zaspokojenie głodu - podsumowuje Grzegorz Jezierski.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • janek 15-03-2012, 10:01:
Uważam że jestem w dużej grupie konsumentów, którzy chcą kupić chleb, bułkę itd. bez żadnych dodatków polepszaczy. Jeżeli mąka będzie pochodziła z dorodnej pszenicy, żyta konsumcyjnego to żadnych dodatków nie potrzeba. Ja przynajmniej pamiętam i od czasu do czasu mam możliwość zjedzenia takiego pieczywa bez dodatków.Wolę zjeść mniej kształtne pieczywo niż " nadmuchane" dodatkami
Opis nowej grupy dodatków opartych na enzymach to następne blagierstwo aby po latach dowiedzieć się o ich szkodliwości.
  • smakosz 14-03-2012, 19:57:
Trochę trocin,trochę gipsu ,trochę soli drogowej i już mamy razowca clean label .Miastowym dać zachodnią nazwę i ładnie opakować to nawet kamień zjedzą .
  • smakosz 14-03-2012, 15:54:
Trochę trocin, trochę gipsu,trochę soli drogowej i już mamy razowiec clean label .Miastowy to kupi bo to takie zachodnie i ładnie wygląda .

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH